ارسالها: 5,251
موضوعها: 280
تشکر Received:
22,276 in 4,723 posts
تشکر Given: 14,850
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,851
دستور و عکس شیرینی های مربایی که خودتون درست کردید رو می تونید توی این تاپیک بذارید خوشگلا
آزاده نزادیـم کـه آزاد بمیریـم
با گریه بزادیم و به فریاد بمیریم
با جبر و جهالت به جهان پای نهادیم
تا عاقبت از این همه بیداد بمیریم
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• شماره مجازی تیندر
ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
۱۴۰۰/۶/۲۶، ۰۴:۳۹ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۶/۲۶، ۰۴:۴۱ عصر، توسط نسیمه جااان.)
۳۰۰گرم آرد
۵۰ گرم پودر قند
مقداری وانیل
یک عدد تخم مرغ
۱۵۰ گرم روغن جامد
۳ قاشق نشاسته ذرت جایگزین همون مقدار از آرد
عسل ۱ قاشق غذا خوری
مارمالاد یا بریلو با طعم دلخواه
نمک یک پنس
مواد خشک رو ۳ بار الک میکنیم .روغن رو با پودر قند میزنیم تا کرمی رنگ بشه بعد تخم مرغ و وانیل و عسل رو اضافه میکنیم و هم میزنیم ،بعد کم کم آرد رو اضافه میکنیم زیاد نباید ورز بدیم چون به روغن میافته،خمیر رو توی کیسه فریزری میذاریم به مدت ۱ الی ۲ ساعت توی یخچال استراحت کنه،بعد در میاریم و خمیر رو باز میکنیم روی سطح کار و قالب میزنیم ،نصف شیرینی ها رو وسطشون رو سوراخ میکنیم ،توی سینی فر روی کاغذ روغنی میچینیم
به مدت ۱۰ دقیقه توی فر ۱۵۰ درجه از قبل گرم شده ،حرارت از بالا و پایین
وقتی خنک شد ،مارمالاد میزنیم روی سطح کار و یه شیرینی که وسطش سوراخه روش میذاریم.برای تزیین هم مقداری عسل با آب روان میکنیم و با برس روی سطحش میکشیم بعد کنجد یا پودر نارگیل و پودر پسته روش میریزیم.
یه نکته اینکه اگه با کره درست کنیم خیلی شکننده و خشک میشه شیرینی ،ترجیحا روغن جامد،من روغن صاف استفاده کردم ولی طعم روغن جامد خوراکی قطعا بهتره
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎