ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
۱۴۰۱/۸/۲۹، ۱۱:۴۰ صبح
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۸/۲۹، ۱۱:۴۰ صبح، توسط نسیمه جااان.)
دنیا جان ،کلم سفید و قرمز ،ژامبون و نخود فرنگی و ذرت و خیارشور و هویج
همین و تامام
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Donya
ارسالها: 4,073
موضوعها: 1
تشکر Received:
13,899 in 2,545 posts
تشکر Given: 6,772
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
15,327
مرسی نسیمه جون و سس مایونز دیگه احیانا؟
ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
اره عزیزم، البته من همیشه ۲/۳ماست میزنم،بقیه س مایونز و کلی قرتی بازی بهش اضافه میکنم ،سیر و روغن زیتون و سرکه بالزامیک و آویشن و فلفل سیاه و نمک و یکم جعفری خرد شده
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Donya
ارسالها: 2,572
موضوعها: 0
تشکر Received:
3,308 in 1,120 posts
تشکر Given: 2,654
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
5,359
۱۴۰۱/۸/۲۹، ۰۷:۳۰ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۸/۲۹، ۰۷:۳۱ عصر، توسط Heven.)
آره دنیا دیگه میدونن خونه ی ما چلوگوشت ظهرش یه غذای معمولی میخورن خخخخ
حالا شوهر من شب میخوایم بریم عروسی یا مهمونی باید نهارشو مفصل بخوره میگه شب چه ربطی به ظهر داره
مهمونی قبلی ۱۴ نفر بودن ۱۸۰۰ هزینه شد واسمون
اینم الان همون هزینه به علاوه هدیه پاگشا که احتمالا اونم یک تومن اوف
دوتا دیس سالاد کاهو+ یک دیس سالاد اندونزی خوبه؟
از الان باز منو استرس مهمونی گرفت
ارسالها: 4,989
موضوعها: 27
تشکر Received:
8,188 in 2,973 posts
تشکر Given: 5,966
تاریخ عضویت: مهر ۱۴۰۰
اعتبار:
12,564
هون جون حس میکنم چلو گوشتهات خیلی خوشمزه ست !
میشه رسپی ش رو بگی
ممنوننن
ارسالها: 740
موضوعها: 0
تشکر Received:
3,065 in 518 posts
تشکر Given: 1,314
تاریخ عضویت: آذر ۱۴۰۰
اعتبار:
4,286
۱۴۰۱/۸/۲۹، ۰۷:۴۲ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۸/۲۹، ۰۷:۴۵ عصر، توسط فلامینگو.)
آرزو جون تو این فصل سالاد برگ اسفناج با انار و گردو و تیکه های پنیز با سس ملس یا شیرین انار هم خیلی شیکه ...
سالاد اندونزی خیلی کم درست کن ... حجم زیادش دل درد میگیرن ... هر نفر در حد یکی دوتا قاشق غذاخوری کافیه براشون ...
البته ما همیشه با چلو گوشت سالاد شیرازی میذاریم ... یکم ترش هست و توش پیاز داره ... با چربی آبگوشت همخوانی داره ...
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• آیسان ۹۶
ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
اره منم فک کنم خیلی خوب بپزه

من واسه مهمونی نپختم چلو گوشت
مثلا برای ۱۰ نفر چقد گوشت لازمه؟
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Heven
ارسالها: 2,572
موضوعها: 0
تشکر Received:
3,308 in 1,120 posts
تشکر Given: 2,654
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
5,359
۱۴۰۱/۸/۲۹، ۰۸:۱۵ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۸/۲۹، ۰۸:۱۸ عصر، توسط Heven.)
کار خاصی نمیکنم واسه چلوگوشتام بچه ها
من اینجوری درست میکنم
گوشتمو بهش زعفرون آب کرده میزنم ماساژ میدم بعد توی کره و روغن مایع یکم دو طرفشو سرخ میکنم
گوشته رو از قابلمه در میارم بعد پیاز خلالی رو کامل کف قابلمه پر میکنم بعد گوشتا رو میزارم روش و باز دوباره روی گوشتا رو پر از پیاز خلالی میکنم ، یه بوته سیر رو بالاشو میزنم که عطر سیر آزاد بشه بعد با همون بوته که تمیز شستم میزارم کنار گوشتا که وقتی پخت گوشتم سیرو خارج میکنم ، دو تا دونه هل و دو تا تکه چوب دارچینم ميندازم درشو میزارم با حرارت کم خود پیاز آب میندازه بعد که گوشت نیم پز شد یک استکان آب زعفرون که توش یکم فلفل سیاه زدم میریزم روی گوشتا ؛ اخرای پختم نمکشو میزنم، اگر عصاره ی گوشتم داشته باشم توی همون آب زعفرون باز میکنم کامل میدم روی گوشتا دیگه نمک نمیزنم و اجازه میدم آبش کم بشه
من چون آب گوشت رو هم میاره به اندازه سه کاسه ماست کوچیک آب میزارم بمونه یه آب غلیظ
نسیمه اگر بخوایم ماهیچه باشه میگیم مثلا ۱۴ ته ماهیچه بزاره
اگرم گوشت تکه ای بهش میگیم اندازه چلوگوشت واسه هر نفر خرد میکنه