۱۴۰۱/۵/۲۹، ۰۲:۴۷ عصر
بچه ها در مورد آفرین و تشویق و اینکه رویکرد انسانگرایی میگه هیچ تشویق و تنبیهی نباید باشه، به این مورد دقت کنید که کاربرد این رویکرد برای بچه ها نیست یعنی کلا رویکردهای انسانگرایی برای افرادی به کار برده میشه که قوه تشخیص داشته باشند از سطح تحصیلات حداقل دیپلم برخوردار باشند و از سنین جوانی به بعد بهتر جواب میده.
مگه میشه آموزش و شکل دهی رفتار بدون استفاده از قوانین رفتارگرایی باشه؟!
بعد بچه از کجا متوجه بشه کارش درسته یا نه؟!
مثلاً در آموزش زبان مادری، آواهایی که شبیه مثلاً ماما هس را تقویت میکنیم (با آفرین گفتن، دست زدن، بغل کردن و ...)
اگر این کار انجام نشه که کودک یاد نمیگیره
در مورد بقیه مسائل هم همینه.
از نوجوانی به بعد انسانگرایی به کار ببرید خخ
البته افراط در هر کاری توصیه نمیشه
مگه میشه آموزش و شکل دهی رفتار بدون استفاده از قوانین رفتارگرایی باشه؟!
بعد بچه از کجا متوجه بشه کارش درسته یا نه؟!
مثلاً در آموزش زبان مادری، آواهایی که شبیه مثلاً ماما هس را تقویت میکنیم (با آفرین گفتن، دست زدن، بغل کردن و ...)
اگر این کار انجام نشه که کودک یاد نمیگیره
در مورد بقیه مسائل هم همینه.
از نوجوانی به بعد انسانگرایی به کار ببرید خخ
البته افراط در هر کاری توصیه نمیشه