ارسالها: 2,661
موضوعها: 0
تشکر Received:
6,105 in 1,845 posts
تشکر Given: 4,176
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
7,856
سوپ جو
ستی لیته جان وقت کردی از مزه شامیت و روش پختش بگو
ناهار میخواستم درست کنم ترسیدم خراب بشه وقت دوباره غذا درست کردن نداشتم
ارسالها: 1,993
موضوعها: 3
تشکر Received:
7,356 in 1,540 posts
تشکر Given: 9,421
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
9,288
خوشمزه شد!
اول گوشت چرخکرده رو (حدود ۳۰۰-۴۰۰ گرم) با یک تخممرغ و کمی آرد (بهتره نخودچی باشه) برای سفت شدن مایهش و نمک و فلفل و زرچوبه و پودر پیاز و یک پیاز بزرگ رندهشده و سبزی معطر (ترخون، مرزه، جعفری، شوید، کلا هر چی حال کردم) قاطی کردم. گویا اصلش اینه که سبزیها به اندازهی گوشت باشن ولی من کم زدم. بهش یک قاشق گردوی آسیابشده هم اضافه کردم.
اینا رو ورز دادم و گرد کردم و تو روغن سرخ کردم. هر چی بیشتر سرخ بشه و روغنش بیشتر باشه بهتره.
بعد جداگانه یکی دو تا پیاز رندهشده رو قشنگ سرخ میکنید با نیم پیمانه تقریباَ گردوی آسیابشده و زرچوبه تفت میدین و بعد بهش هر چقدر میخواید رب انار میزنید. بعد آب میریزید و میذارید نیم ساعت جا بیفته روغن پس بده.
آخرش موقع سرو سس رو روی شامیها میریزین و کنار پلو میخورین.
ارسالها: 3,061
موضوعها: 0
تشکر Received:
6,259 in 2,167 posts
تشکر Given: 5,726
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
7,047
شامی و سیب زمینی با سالاد
مسیر جهان دوره گردیست
ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
عدس پلو با گوشت قلقلی و کشمش و پیاز سرخ شده
همراه با سالاد فصل
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
ارسالها: 10,766
موضوعها: 9
تشکر Received:
29,064 in 7,956 posts
تشکر Given: 44,430
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
33,733
مرغ گریل و سیب زمینی و قارچ گریل با خیار شور خودم ساز سرکه ای