ارسالها: 49
موضوعها: 0
تشکر Received:
95 in 36 posts
تشکر Given: 103
تاریخ عضویت: اسف ۱۴۰۰
اعتبار:
107
سلام مامانا
پسر من هشت ماهشه، یکم بدنش گرم تر از همیشه ست. همیشه دمای بدنش ۳۶.۷ یا ۳۶.۸ بود، الان ۳۷.۱ شده. هیچ علائم دیگه ای هم نداره؛ البته اینم بگم که هنوز دندون در نیاورده و دو روزه بیقراره.
به نظرتون دکتر ببرم یا استا بدم یا همین خنک نگه داشتنش کافیه؟
ارسالها: 6,679
موضوعها: 0
تشکر Received:
20,555 in 4,948 posts
تشکر Given: 8,673
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
25,412
هنوز نیاز به استا نیست. ولی دائم چک کن عزیزم
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nice، nona، Rose
ارسالها: 49
موضوعها: 0
تشکر Received:
95 in 36 posts
تشکر Given: 103
تاریخ عضویت: اسف ۱۴۰۰
اعتبار:
107
ترگل جان به چند رسید استا بدم؟ دکتر نبرم؟
ارسالها: 2,127
موضوعها: 0
تشکر Received:
3,203 in 1,261 posts
تشکر Given: 2,037
تاریخ عضویت: مهر ۱۴۰۰
اعتبار:
4,721
با اجازه ترگل تا نیم درجه نیازی به استامینوفن نیست
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nice
ارسالها: 5,251
موضوعها: 280
تشکر Received:
22,276 in 4,723 posts
تشکر Given: 14,850
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,851
۱۴۰۲/۲/۳۰، ۰۹:۳۵ صبح
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۲/۲/۳۰، ۰۹:۴۴ صبح، توسط Rose.)
(۱۴۰۲/۲/۳۰، ۰۸:۵۷ صبح)nice نوشته است: سلام مامانا
پسر من هشت ماهشه، یکم بدنش گرم تر از همیشه ست. همیشه دمای بدنش ۳۶.۷ یا ۳۶.۸ بود، الان ۳۷.۱ شده. هیچ علائم دیگه ای هم نداره؛ البته اینم بگم که هنوز دندون در نیاورده و دو روزه بیقراره.
به نظرتون دکتر ببرم یا استا بدم یا همین خنک نگه داشتنش کافیه؟
سلام عزیزم
توی سن پسر من که کمتر از 1 ماه دیگه 4 ساله میشه، می دونم که 37.3-37.4 باید استا شروع بشه
شما اگه دمای دقیق شروع استا رو نمی دونی، زنگ بزن 115 بپرس
اگه شیاف توی خونه نداری حتما زود تهیه کن و اگه بازم با دادن استا به 38 رسید، دیگه شیاف رو بذار و زود برو اورژانس
کنترل تب توی خونه هم قبل از استا اینا رو انجام بده:
لباساشو کم کن
خونه رو خنک کن (نهایت 22 درجه میگن، اما اگه به نظرت خیلی سرد میشه دیگه بیشتر از 24-25 درجه نباشه...
روی پیشونی، دست و پا و شکم و گردنش دستمالی که با آب ولرم نم دار کردی بذار و بردار (دمای مناسب باید دقیقا با دمای پشت آرنجمون یکی باشه یعنی دستمال رو که زدی به پشت آرنج، باید هم دمای بدنت باشه...) البته پسر من دوست داره که توی تب، پارچه ی نم دار رو پهن کنم روی بدنش... بخصوص دست یا پاهاش.. من کمتر روی شکم و گردنش میذارم...
مایعات بیشتر بده
دائم هم چک کن دمای بدنش رو
نگران هم نباش، همه ی بچه ها تب رو دارن، فقط شما باید حواست بیشتر به بچه باشه که محدوده ی خطرناک رو بشناسی که چه علائمی خطرناکن و باید بری اورژانس
آزاده نزادیـم کـه آزاد بمیریـم
با گریه بزادیم و به فریاد بمیریم
با جبر و جهالت به جهان پای نهادیم
تا عاقبت از این همه بیداد بمیریم
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nice، خانم فسقلی
ارسالها: 49
موضوعها: 0
تشکر Received:
95 in 36 posts
تشکر Given: 103
تاریخ عضویت: اسف ۱۴۰۰
اعتبار:
107
۱۴۰۲/۲/۳۰، ۰۹:۴۱ صبح
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۲/۲/۳۰، ۰۹:۴۴ صبح، توسط nice.)
فری برد جان و رز عزیز خیلی ممنونم ازتون
یه سوال دیگه دوستان؛ اینکه علت گرم شدن بدنش چیه مهم نیست؟ ممکنه عفونتی تو بدنش باشه؟
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Rose
ارسالها: 658
موضوعها: 0
تشکر Received:
1,329 in 498 posts
تشکر Given: 574
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
1,525
۱۴۰۲/۲/۳۰، ۱۲:۱۲ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۲/۲/۳۰، ۱۲:۱۴ عصر، توسط Saghar685.)
زماي بدن پسر من اكثرا از بدو تولد ٣٧ و ٣٧.١ بوده زياد دكتر هم بردم گفته طبيعيه
تا ٣٧.٢
بچه ها من صندلي زويه خريدم بچه انگار توش راحت نيست
سه حالته هست ولي تو حالت خوابيده هم انگار فرقي با نشسته نداره حس ميكنم كمرش درد ميگيره
تجربه شما چطوري بود
ميخندي و در دلم پر ميشود از خوشبختي
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nice، Rose
ارسالها: 1,002
موضوعها: 0
تشکر Received:
2,452 in 741 posts
تشکر Given: 87
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
2,746
نایس جان دندون در آوردن هم میتونه دمای بدن ی کم بالا ببره. البته نه به حالت تب. ی کم گرم تر از حالت عادی بشه. دکتر پسرم گفت تا ماکسیمم ۳۸ هم میشه از دندون باشه ولی معمولا تا ۳۷.۵ میره بالاتر. بالای ۳۸ هن گفت بیماریه و از دندون اصلا نیست
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nice، Rose
ارسالها: 2,661
موضوعها: 0
تشکر Received:
6,105 in 1,845 posts
تشکر Given: 4,176
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
7,856
مامانا راه حل برای زیاد صحبت کردن بچه ها دارید ؟چه جوری میشه ازشون خواست یه تایمی حرف نزنن؟
نگید چه مامان بد و بدجنسیا
من کلا تحمل شنیداریم کمه میدونم ضعف خودمه
همیشه از جمعایی که سر و صدا و حرف زدن زیاده فراریم
سر و صدا و حرف زدن زیاد باشه تمرکز ندارم
پسرم از اول صبح که بیدار میشه تا بخوابه بی وقفه صحبت میکنه
منم مثل الان سر درد و حالت تهوع میگیرم
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received:
30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
سلین این لحظت رو برای خودم بزودی ارزو میکنم
از بس اساره میکنه دیگه دارم نگران میشم