ارسالها: 332
موضوعها: 0
تشکر Received:
1,963 in 335 posts
تشکر Given: 1,004
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
1,963
۱۴۰۰/۵/۲۳، ۰۷:۰۰ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۵/۲۳، ۰۷:۰۱ عصر، توسط سحر بانی.)
زهره جان به سلامتی قدمش پراز خیرو برکت باشه براتون
بچه ها مادر aباشه پدر o که این داستانا نیس نه؟
ارسالها: 1,251
موضوعها: 0
تشکر Received:
6,781 in 1,210 posts
تشکر Given: 4,526
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
6,935
۱۴۰۰/۵/۲۳، ۰۷:۱۸ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۵/۲۳، ۰۷:۲۰ عصر، توسط Nedaa28.)
فک کنم مادر o باشه بچه گروه خونی متفاوت احتمال زردی زیاده
حالا منو همسرم هر دو a هستیم که بچه یا a میشه یا o , نمیدونم واسه ما هم احتمالش هست یا نه
من که الان گرمی هم میخورم موز و گردو و این چیزا ولی خب خیار و هندونه هم میخورم هر کی یه چیزی میگه
از دکترم پرسیدم کاسنی بخورم گفت تاثیری نداره دوس داری بخور ولی ماماش گفت از هفته ۳۶ حتما بخور
حالا اگه بی تاثیره که اصلا نمیخورم
ولی واقعا از زردی میترسم
در مورد واکسنم من با دکتر عفونی مشورت کردم گفت رعایت کن این یکماه رو بذار بعد زایمان بزن ولی خب اگه تو بیمارستان درگیر بشیم چی؟ همه چی مبهمه در مورد این لعنتی
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received:
30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
ندا جان کاسنی تاثیری نداره عزیزم
ارسالها: 332
موضوعها: 0
تشکر Received:
1,963 in 335 posts
تشکر Given: 1,004
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
1,963
من امروز جواب ازمایشمو گرفتم همه چیم خوب بود فقط هموگلوبین و هماتوکریت خونم پایین بود من هرشب قرص اهن میخورم یعنی به اون ربط نداره؟
ارسالها: 5,251
موضوعها: 280
تشکر Received:
22,276 in 4,723 posts
تشکر Given: 14,850
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,851
هموگلوبین توی بارداری برای اکثریت پایین میاد مگه تغذیه عالی باشه و مثلا ویار و اینها نداشته باشه و خوش خوراک باشه... و در بقیه ی خانم ها کاملا طبیعیه و با شیردهی پایین هم می مونه چون شیرتون آهن هم به بچه می رسونه مگر اینکه از همون اول قرص آهن مناسب و در شرایط درستش بخورید... بعد اتمام شیردهی کم کم میره بالا... من فکر کنم قبل بارداری 14 بودم... توی بارداری با اینکه قرص های خوب می خوردم اما آهنم تا 11.5 هم پایین رفت چون اصلا تغذیه م خوب نبود و اصلا تا آخرش نتونستم گوشت رو خوب بخورم... وقتی شیر رو قطع کرد 12.3 بود... که دو سه ماهی میشه... الان رو نمی دونم ولی باید قرص بخورم بره بالا... شما هم حتما با دکترتون مشورت کنید و قرص مناسب بخورید هیچ اشکالی هم نداره
آزاده نزادیـم کـه آزاد بمیریـم
با گریه بزادیم و به فریاد بمیریم
با جبر و جهالت به جهان پای نهادیم
تا عاقبت از این همه بیداد بمیریم
ارسالها: 332
موضوعها: 0
تشکر Received:
1,963 in 335 posts
تشکر Given: 1,004
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
1,963
عه ممنون رز عزیز فکر کردم چیز خاصیه که فقط برای من پیش اومده با اینکه اهن مصرف میکنم ولی ۱۰/۵بود من ایزی ایرون میخورم شاید خیلی قوی نیس احتمالا دکترم عوض کنه اخه من تغذیه ام کلا بد نیس ویارمم از ماه سوم به بعد قطع شد
ارسالها: 1,733
موضوعها: 0
تشکر Received:
5,711 in 1,176 posts
تشکر Given: 1,195
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
6,043
سلام
اومدم بگم مادرشوهرمم تب کرده
نمیدونم چیکار باید کرد
شوهرمم رفته بالا گفت ب مادرم سر بزنم
ماسک زد ولی بازم ته دلم ترسیدم
مادرشوهرم خیلی خدایی هوامو داشته همش
من اگه نرم پیشش خیلی بد میشه
دیروز حرفش بود ک اگ من کرونا بگیرم کی منو جمع میکنه منم گفتم وضع منو ک میدونی گفت اینهمه زحمتتو کشیدم همین؟ خجالت کشیدم
حس بی پناها رو دارم
ارسالها: 5,251
موضوعها: 280
تشکر Received:
22,276 in 4,723 posts
تشکر Given: 14,850
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,851
آره عزیزم کمتر خانمی هست هموگلوبینش کم نشه و نیاز به قرص نداشته باشه من فقط یک خانم ماما دیدم که خب مطمئنا اطلاعات تغذیه ای خوبی داشت و مال روستا هم بود و خوب هم می خورد و غذاهای با کیفیت هم می خورد، آهنش هم تا آخر بارداری، روی ۱۳ - ۱۴ بود و اصلا هم آهن نخورد... ولی ماها نمی تونیم اونجور باشیم... من سه ماه آخر فکر کنم فقط میوه و سبزی و آجیل و تخم مرغ و نون خوردم... هیچی از انواع گوشت و برنج رو تا آخرش نمی تونستم راحت بخورم... خیلی بد بود...
شما هم اصلا نگران نباش... شرایط خوردن قرص رو هم حتما رعایت کن که معده ۲ ساعت قبل و بعدش (یکیش یک ساعته ولی یادم نیطت قبل یا بعد خوردن قرص) خالی باشه و بعدش هم ویتامین سی بخوری یا آهن غنی شده با ویتامین سی استفاده کنی که جذب شه... به امید خدا مشکلی پیش نمیاد
آزاده نزادیـم کـه آزاد بمیریـم
با گریه بزادیم و به فریاد بمیریم
با جبر و جهالت به جهان پای نهادیم
تا عاقبت از این همه بیداد بمیریم
ارسالها: 5,251
موضوعها: 280
تشکر Received:
22,276 in 4,723 posts
تشکر Given: 14,850
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,851
عاطفه شما الان دو نفری... فقط بحث خودت که نیست... بخرید و براشون ببرید ولی معاشرت نداشته باشید باهاشون... یا براشون کنسرو درست کن بفرست براشون... بعد وقتی همه با هم مریضن، دورهم پاشن هر کس یه گوشه ی کار رو بگیری و به خودشون برسن... سه نفر باهمن، یه دیس میوه اول صبح بشورن بذارن روی میز تا شب باهم بخورن... آجیل همچنین، کنسرو گوشت همچنین... آبمیوه آماده هر روز سفارش بدید راحت... یا برنج درست کن بفرست براشون... خونه ی کامل با امکانات در بست در اختیار سه تا بیمار... اگه قرار به تست و سرم و اینها بود هم زنگ بزنید بیان انجام بدن... زمانشون رو هماهنگ کنید برای سه تاشون باهم کارا انجام شه، گروه های پرستاری جهادی هم تشکیل شده می تونید از اونها هم کمک بگیرید...
عذاب وجدان هم نداشته باش حس بی پناهی هم نکن... دستاتو بذار روی زانوهات و پاشو به زندگی خودت برس... اگهههههه تونستی برای اونها هم کمکی انجام میدی، اصلا منطقی نیست شما خانم حامله بری وسط اونهمه کرونایی... ببین حتی اگه باردارم نبودی منطقی نبود که بدون آموزش و لباس خاص بری وسط اونها... شاید این موقعیتی باشه که شما شخصا بزرگ شی، مستقل شی، برای خودت حریم بذاری و عزت نفست رو ببری بالا... اگه هر اتفاقی خدای نکرده بیفته، اونها نمیگن بخاطر ما بود، میگن عروسمون نتونست بچه رو نگهداره... اصلا باهاشون رو دررو نشو... اگه همسرت یکم دو دل بود که بره کمک یا نه، سریییع جاتو جدا کن، اقدام موثر اولیه خیلی مهمه... پیشگیری هم خیلییییی مهمتر... هنوز آثار کرونا بر جنین مطالعه نشده پس خیلی حواست رو جمع کن...
خدا سلامتی بده
آزاده نزادیـم کـه آزاد بمیریـم
با گریه بزادیم و به فریاد بمیریم
با جبر و جهالت به جهان پای نهادیم
تا عاقبت از این همه بیداد بمیریم