ارسالها: 3,491
موضوعها: 0
تشکر Received:
6,006 in 2,143 posts
تشکر Given: 4,518
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۱
اعتبار:
8,229
من بلغور گندم چند بار میشورم و چند ساعت خیس میکنم
گوشت گوسفندی با یه پیاز کوچک و یه تکه بزرگ چوب دارچین میذارم بپزه
آب رو جوش میارم بلغور رو بهش اضافه میکنم با شعله کم بپزه معمولا دو ساعته کاملا پخته
وقتی گوشت کامل پخت در میارم ریش ریش خیییلی نازک میکنم نصف میریزم تو گندما با گوشت کوب برقی خوووب میکس میکنم بعد نصف دیگه گوشتارو اضافه میکنم و میذارم نیم ساعت چهل دقیقه جا بیوفته ( آب گوشت رو هم بهش اضافه میکنم ) زیاد هم میزنم که ته نگیره ، یه کم نمک و یه کره ۵۰ گرمی هم میندازم توش
وقتی کامل جا افتاد میکشم تو ظرف ، کره رو حرارت میذارم داغ بشه توش پودر دارچین میریزم و میریزم رو حلیم
ما با شکر میخوریم واسه پسرم شیره خرما میریزم
پسر ۱۹ ماه ❤
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Almam، sims s
ارسالها: 2,661
موضوعها: 0
تشکر Received:
6,105 in 1,845 posts
تشکر Given: 4,176
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
7,856
۱۴۰۱/۱۰/۵، ۱۱:۴۵ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۱۰/۵، ۱۱:۴۷ عصر، توسط Celin.)
لیانه جان من این مدلی درست میکنم
۳۰۰تا ۴۰۰ گرم گوشت گوسفندی ترجیحا گردن رو با پیاز و سیر و چوب دارچین میپزم
یک کیلو بادمجان رو سرخ میکنم با آب گوشت و پیاز داغ و سیر داغ میزارم بپزه
نصف پیمانه برنج و نصف پیمانه عدس هم با آب گوشت میپزم با بادمجان مخلوط و بعد میکوبم با گوشتکوب دستی بکوب برقی خوب نمیشه بزار بپزه
گوشت ریش ریش و مجددا پیاز داغ و سیرداغ و گردو اضافه میکنم با گوشتکوب مدل هلیم بکوب تا کش دار بشه در آخر کشک و زعفران با توجه به سلیقه خودت اضافه کن بیست دقیقه دیگه بپزه
ادویه هم فقط نمک و فلفل و یه کم زردچوبه
پیاز داغ هرچی بیشتر بهتر من عاشق پیاز داغم
من چون طعم کشک رو دوست دارم ۲۰۰،۳۰۰گرم کشک غلیظ میریزم که سلیقه ایه
هلیا جان راضی بودی؟
ارسالها: 6,736
موضوعها: 0
تشکر Received:
9,540 in 3,759 posts
تشکر Given: 5,949
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
16,116
وای مامان منم حلیم بادمجون محشر میپزه ولی فکر کنم عدس نمیریزه!
بخاطر گوشت طعمش متفاوته از کشک بادمجون
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• نسیمه جااان
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received:
30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
سلین جون ولی من نمیدونم چرا ذائقم به سمت کشک بادمجونه تا حلیم بادمجون
البته که حلیم بادمجون مقوی تره
ارسالها: 6,736
موضوعها: 0
تشکر Received:
9,540 in 3,759 posts
تشکر Given: 5,949
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
16,116
بچه ها من از مامانم پرسیدم گفت من عدس نمیزنم چون رنگشو تیره تر میکنه ولی اگر میخواین بزنین هم آب عدس نریزید
و اینکه برنج و بلغور گندم هم میریزن
بقیه اش مثل دستور سلین هست