ارسالها: 6,736
موضوعها: 0
تشکر Received: 9,540 in 3,759 posts
تشکر Given: 5,949
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
16,116
۱۴۰۱/۹/۲۹، ۰۳:۱۷ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۹/۲۹، ۰۳:۱۸ عصر، توسط رخشید.)
عاطفه قیمت وسایل مهم نیست مهم اینه خونه رو با عشق و حوصله گرم نگه داری
زیاد دیدیم طرف بهترین گاز و فر رو داره ولی هیچوقت بوی غذای گرم از خونش نمیاد
منم یادمه خودم به مامانم گفتم بریم گوشامو سوراخ کنیم و برام گوشواره بخر فکر کنم دبستان بودم
ارسالها: 3,491
موضوعها: 0
تشکر Received: 6,006 in 2,143 posts
تشکر Given: 4,518
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۱
اعتبار:
8,229
گوش منو با سوزن سوراخ کردن وقتی مامانم خونه نبوده  ) جلادها
مامانم همیشه میگه بدترین خاطره زتدگیمه وقتی برگشتم دیدم چیکارت کردن
پسر ۱۹ ماه ❤
ارسالها: 3,962
موضوعها: 0
تشکر Received: 9,981 in 2,583 posts
تشکر Given: 21,346
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
11,807
گوش منم با سوزن سوراخ کرد به حاج خانمی که همسایه مون بود من ۴سالم بود هنوزم یادمه اون صحنه رو..خیلی وحشتناک بود
فاطمه هستم
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nona، youtab
ارسالها: 1,293
موضوعها: 1
تشکر Received: 2,239 in 609 posts
تشکر Given: 7,655
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
4,973
گوش منم با سوزن سوراخ کردن سه روزه بودم
ولی برای دخترم نمیخوام
هنوزم به مادرم گله میکنم چه کاریه اخه
عاطفه دختر منم ۴ جفت گوشواره داره ولی سوراخ نمیکنم هرکی ام میپرسه میگم الان زود هست و شاید دلش نخواد
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nona، youtab
ارسالها: 1,733
موضوعها: 0
تشکر Received: 5,711 in 1,176 posts
تشکر Given: 1,195
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
6,043
بچه ها من خودم والا بابام نذاشت سوراخ کنم
وقتی بزرگ شدم حدودا ۴ اینا بودم دلم گوشواره میخواست اصرار کردم منو بردن طلا فروشی سوراخ کردن گوشمو
عفونت کرد و خلاصه مامانم گوشواره درآورد و بسته شد گوشم
بعد چند سال رو دلم مونده بود ی پیرزنی بود اون گوشمو سوراخ کرد زجر کشیدم
الانم یادم میاد وحشت میکنم
ندا من هیچ کاره نیستم ولی یادم میاد خودم زجر کشیدم چرا بچم باید زجر بکشه بعدا آخه
الان حداقل چیزی یادش نمیمونه ولی بزرگ ک شد چی،
مرسی بابت چیزایی ک گفتین در مورد وسایلم حالا احتمالا ی تولد بگیرم براش
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Nedaaa28، youtab
ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received: 20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
ولی من خیلی خوشحالم ک وقتی کوچیک بودم سوراخ کردن گوشم رو
الان ک عمرا میرفتم سوراخ میکردم ،اینقد میترسم
از اون ور گوشواره انداختنم دوس دارم
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
ارسالها: 5,251
موضوعها: 280
تشکر Received: 22,276 in 4,723 posts
تشکر Given: 14,850
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,851
۱۴۰۱/۹/۲۹، ۰۴:۵۱ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۹/۲۹، ۰۴:۵۱ عصر، توسط Rose.)
عاطفه اصلا شما رو جای اشتباهی برده بودن... مگه طلافروشی جای سوراخ کردن گوشه؟
من هم 6-7 سالم بود، خواهر کوچیکترم خیلی اصرار داشت که براش سوراخ کنن، منم بردن سوراخ کردن... توی بیمارستان دولتی، با دستگاه هم بود و واقعا هم یه لحظه بود.. یعنی درد و کار دندونم بیشتر یادمه تا درد سوراخ کردن گوش...
نکته ی مهم دیگه هم برام اینه که بچه یاد می گیره تصمیماتش چه عوارضی و نتایجی داره... و هر هدفی، زجر و دردی داره...
عاطفه فکر نکن دردش نمیاد، یادش نمی مونه وووو... مطالعات ثابت کردن که حتی درد کولیک بچه روی روحیه ش تاثیر میذاره.... اخلاق بچه رو همین درداش هم تعیین می کنه... چرا بار اضافه و بی خاصیت روی دوش بچه مون بذاریم که الکی درد بکشه؟ درد دندون، درد رشد، درد آسیب ها و بیماریهاشون کمه براشون؟ چرا به بدنشون دست ببریم؟ بذار بزرگ شد و خودش دوست داشت می برید سوراخ می کنه...
الان هم بگو ممکنه دستش گیر کنه پاره شه... موهاش گیر کنه و اذیت شه... ممکنه بعدا که رشد می کنه، جابجا زدنش معلوم بشه... شاید بخواد سوراخش جاهای دیگه باشه... هر موقع هم خواست بره مراسم، از این گوشواره هایی که نیاز به سوراخ کردن نداره می ندازید براش یا اصلا نمی ندازید...
من دوس ندارم به دختر بچه ها طلا آویزون می کنن، لاک و اینا می زنن... همه ش ریسک داره... طلا ریسک آسیب به بچه بخاطر یه تیکه طلای کوچولو... ریسک آسیب به سلامتی و عزت نفس بچه با آرایش و لاک و استفاده ی افراطی از طلا...
به نظرم کلا هر چی ساده تر بهتر...
آزاده نزادیـم کـه آزاد بمیریـم
با گریه بزادیم و به فریاد بمیریم
با جبر و جهالت به جهان پای نهادیم
تا عاقبت از این همه بیداد بمیریم
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received: 30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
۱۴۰۱/۹/۲۹، ۰۴:۵۷ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۹/۲۹، ۰۴:۵۹ عصر، توسط nona.)
عاطفه بزرگترین بچه حدود۵۵ سالشه البته کمی بیشتر
درد وحشتناک چیه والا من حدود ۲۸ سوراخ کردم یه لحظه بود اونم دیگه نه اجباری باشه بهاطر عروسی
خودم از یکی دو سال قبلش تصمیم گرفته بودم
باز البته هرطور خودت صلاح میدونی
ارسالها: 3,438
موضوعها: 0
تشکر Received: 11,239 in 2,495 posts
تشکر Given: 9,416
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
15,589
والا من که چند ماه پیش رفتم سوراخ دوم گوشمم زدم و اصلا و مطلقا درد نداشت. با دستگاه سوراخ کرد. مگه مثل قدیمه که با سوزن سوراخ کنن که میگی بچم بزرگ بشه درد میکشه و اذیت میشه؟ بعدشم درد کشیدن و خاطره ی بد از حافظه کوتاه مدت بچه پاک میشه ولی تو ناخوداگاهش ثبت میشه و میشه ریشه ی بسیاری از مشکلاتش در آینده، پس فکر نکن الان سوراخ کنم درد یادش میره و اینا. هرچند بالاتر گفتم که اصلا درد نداره. اصلا اصلا.
اینکه میگن بزارین بزرگ بشه خودش تصمیم بگیره به دو دلیله. اول اینکه به حریم شخصی بچت که بدنشه احترام گذاشتی و تعرض نکردی، دوم اینکه از همون سن کم که بچه تازه میخواد تصمیم گرفتن رو یاد بگیره این میشه براش یه تمرین خوب که یاد بگیره هر تصمیمی که میگیره باید پای عواقبش هم وایسه و مسئولیت صفر تا صدشو خودش بپذیره.
ارسالها: 6,736
موضوعها: 0
تشکر Received: 9,540 in 3,759 posts
تشکر Given: 5,949
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
16,116
بچه ها پس پسرارو باید چکار کرد برای ختنه  بزرگ بشن قضیه دردناکتر و پیچیده تر نمیشه
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nona، youtab
|