ارسالها: 3,962
موضوعها: 0
تشکر Received:
9,981 in 2,583 posts
تشکر Given: 21,346
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
11,807
منم در ماه یکی دوشب چای ترش،یکی دوشب چای سیب و چای به دم میکنم
گل گاوزبان هم وقتی همسرخان اعصابش خط خطی ه دم میکنم براش
خیلی دوست دارم با دستور رز عزیز چای ماسالا درست کنم ولی هنوز خدا قسمت نکرده
فاطمه هستم
ارسالها: 1,062
موضوعها: 1
تشکر Received:
4,332 in 825 posts
تشکر Given: 464
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
4,470
الما سیاه دانه چه طور دم می کنی?
ارسالها: 179
موضوعها: 0
تشکر Received:
1,032 in 168 posts
تشکر Given: 187
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
1,074
سلام به همه
من یک کاری از مامان و مادرشوهرم یاد گرفتم که به نظرم خیلی خوبه
چای سیاه ما از لاهیجان میگیریم و این چای رنگ کمتر و بوی خاصی داره. مثل چای های هندی و خارجی نیست.
داخل ظرف چای به نسبت یک چهارم مقدار چای سیاه، گلبرگ گل محمدی خشک شده و حدودا همون میزان چای به قاطی میکنم با چای سیاه. گاهی چند دونه هل هم میشکنم توی ظرف میندازم. یا در حد یک قاشق چای بهارنارنج داخلش میریزم.
بهارنارنج باید کم باشه. چون هم تلخه و هم زود چای رو کهنه میکنه و بدبو میشه.
مادرشوهرم به همین روش چوب دارچین هم میشکنه و خرده هاشو قاطی چای میکنه.
اگر کسی با چای طعم دار میونه خوبی داشته باشه این روش به نظرم خوبه. چای تو خونه خود ما همیشه عطر ملایمی از گل محمدی داره و چون داخلش به هم میریزم رنگ خوبی داره.
ارسالها: 132
موضوعها: 0
تشکر Received:
678 in 108 posts
تشکر Given: 1,004
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
760
دمنوش نعناع هم امتحان کنید چیز باحالیه اگه برگ نعناع تازه ندارید با نعناع خشک درست کنید با یه تیکه نبات نوش جان کنید
ارسالها: 10,766
موضوعها: 9
تشکر Received:
29,064 in 7,956 posts
تشکر Given: 44,430
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
33,733
۱۴۰۰/۱۱/۱۹، ۰۹:۲۶ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۱۱/۱۹، ۰۹:۳۰ عصر، توسط youtab.)
بچه ها دمنوش سماق هم عالیه, برای هضم غذای سنگین و فشار خون بالا
دونه درشت سماق تقریبا شبیه عدسه یک قاشق چایهوری برلی هر نفر +یه لیوان اب رو بریزین توی قوری و یک ساعت دم کنین, ترشه, با نبات هم خوشمزه میشه
دمنوش پونه هم به اصطلاح قاعده اوره
برای وقتایی که دیرتر پریود میشین یا شدین و دلدرد دارین پونه دم کنین و توش یه تکه نبات بندازین واقعا معجزه میکنه
گل گاو زبون عالیه اما برای کسانی که فشارخون بالا دارن کم باید استفاده بشه
دمنوش بابونه قبل از خواب به ارامش و خواب بهترخیلی کمک میکنه