ارسالها: 2,744
موضوعها: 2
تشکر Received: 9,057 in 2,138 posts
تشکر Given: 5,129
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
11,075
عاطفه جان يه جاي كارت ميلنگه كه سوپت به گفته خودت بو ميده
يا آب زياد ميريزي
يا مرغت به نسبت آب و پياز زياده
يا مرغت خيلي وقته توي فريزر مونده بو گرفته
يه جاي كارت اشكال داره
وگرنه مرغ با پياز و هويج و زردچوبه امكان نداره بو بده
البته من يه كم كره و ليموتازه هم ميزنم
بعد عطر سبزي گشنيز جعفري واقعا سوپ رو ازين رو به اون رو ميكنه
ندا موافقم باهات بلدرچين بوي بدي داره
من يك بار گرفتم و ديگه امتحان نكردم
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• maryam_na، Nedaaa28
ارسالها: 3,491
موضوعها: 0
تشکر Received: 6,006 in 2,143 posts
تشکر Given: 4,518
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۱
اعتبار:
8,229
من خودم بلدرچین نمیخورم اصلا ولی هربار رفتم پیش دکتر زندیه گفته بلدرچین میدی؟ حتما بلدرچین بهش بده دیگه هفته ای دوبار درست میکنم
دیگه هر چی دستم بیاد میریزم همون نعناع داغ و سیر و کرفس و زردچوبه و پیاز و هویج و کدوحلوایی
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• lili_61
ارسالها: 2,661
موضوعها: 0
تشکر Received: 6,105 in 1,845 posts
تشکر Given: 4,176
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
7,856
ندا جان عذاب وجدان گرفتم
من به پسرم اصلا بلدرچین ندادم
تو بارداری چند بار مامانم برام درست کردم چون ویار داشتم ازش بدم امده
میبینمش حالم بد میشه
اینجوری گفتی فردا برم براش بخرم
ارسالها: 3,491
موضوعها: 0
تشکر Received: 6,006 in 2,143 posts
تشکر Given: 4,518
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۱
اعتبار:
8,229
۱۴۰۱/۵/۱۹، ۰۲:۱۰ صبح
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۵/۱۹، ۰۲:۱۲ صبح، توسط Nedaaa28.)
سلین جان عذاب وجدان نگیر خواهر
پسر من آلرژی داره خیلی از مواد غذایی رو هنوز نتونستم بهش بدم
واسه همیت دکترش رو موادی که آلرژی زایی کمی دارن زیاد تاکید میکنه ، که بتونم با همینا تقویتش کنم
مثلا بوقلمون مجاز نیس واسش هنوز
تخم مرغ فقط زرده میدم بهش
لبنیات بعد یکسال
بلدرچین من تا الان نخوردم خوبم هستم خداروشکر  خیلی بدبو هست بزرگوار
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Celin، lili_61
ارسالها: 1,002
موضوعها: 0
تشکر Received: 2,452 in 741 posts
تشکر Given: 87
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
2,746
۱۴۰۱/۵/۱۹، ۰۲:۲۸ صبح
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۵/۱۹، ۰۲:۲۹ صبح، توسط شیطون خانم.)
منم باهاتون موافقم به شدت بلدرچين بو میده. منم ی بار درست کردم پسرم به سختی میخورد دیگه درست نکردم.
عاطفه همه رو من با هم میریزم ، میذارم بپزه و بعد میکس میکنم. فقط نعناع داغ اگر سوپ ماهیچه باشه وقتی پخت درست میکنم میریزم تو سوپ . به همین راحتی
راستی بچه ها ترکیب هلو و سیب پخته شده رو پسر من خیلیییی خوشش اومد . ریختم تو اوتمیل که هیچ نوع دوست نداشت با ی کم خرما، خیلی خوشش اومد خدا رو شکر. دوست داشتید شما هم امتحان کنید.
ی سوال، من کینوا گرفتن ولی اصلا نمیدونم چطوری استفاده کنم ؟ مثل اوتمیل یا بریزم تو سوپش مثل عدس و اینا ؟
نداجان، عدس پلو و کته ماهیچه رو از کی میشه داد ؟ پسر من نزدیک به ۹ ماه میتونم بدم ؟ من خودم عاشق کته ماهیچه ام. ولی بگم پسرم کلا دو تا دندون نصفه داره نمیتونه چیزی بجوه.
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Celin، lili_61
ارسالها: 1,733
موضوعها: 0
تشکر Received: 5,711 in 1,176 posts
تشکر Given: 1,195
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
6,043
لیانه جون منم حس میکنم ی جای کار میلنگه
آب چندبار میریزم اخه
مرغم تا از فریزر در میارم میزارم تو آب بپزه
گمونم بخاطر همینه
امروز دیدم مرغ تموم شده تا عصر ک شوهرم بیاد نداریم
پای مرغ میتونم استفاده کنم ؟ گوشتم امتحان نکردم هنوز
ارسالها: 1,993
موضوعها: 3
تشکر Received: 7,356 in 1,540 posts
تشکر Given: 9,421
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
9,288
منم به عنوان کسی که از مرغ خوشش نمیاد بگم که:
عاطفه اگر میخوای بچهت سوپ مرغ مقوی بخوره حتماً به همسرت بگو فیله مرغ پاکشده بخره از قصابی تو شهر. فیله کمترین میزان بو رو برای آدمای حساس مثل خودم داره.
شما احتمالاً مرغ محلی هم میگیرین، طبیعیه که بو بده.
نیم کیلو فیلهی تازهی گرون بگیره هر روز یه دونهش رو سوپ کنی خیلی هم گرون نمیشه.
در ضمن وقتی از فریزر بیرون میاد باید حتماً یخش کامل آب بشه بعد شروع به آشپزی کنی، وگرنه کلی یخِ بدبو که هفتهها یا شایدم ماهها تو فریزر بوده رو هم داری تو اون سوپ در واقع میریزی و مسلمه که بو خواهد داد!
تو اول باید یاد بگیری یه سوپی بپزی که آدم بزرگا خوششون بیاد، بعد بچه هم شاید بتونه بخورتش. بعدشم اصلا درست نیست تو آشپزی هی آب به قابلمه اضافه کنی. این کار رسماً خراب میکنه غذات رو. حتماً از اول میزان مناسب (نه کم نه زیاد) آب بریز که نخوای وسط کار کم و زیادش کنی.
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• lili_61، liyane
ارسالها: 1,733
موضوعها: 0
تشکر Received: 5,711 in 1,176 posts
تشکر Given: 1,195
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
6,043
ستی لیته جان من خودمم اشکال کارمو گفتم عزیزم
نمیدونستم ک باید حتما مرغ یخش آب شه
مرغ ارزون نمیخریم ما مرغ زنده میخریم همونجا برامون میکشن و میدن دستمون
ولی من خدایی سوپ اصلا بلد نبودم امروز ب شوهرم میگم دوباره مرغ بخره ببینم بازم این مشکلو دارم یا نه
من کی میتونم گوشت استفاده کنم براش؟
ارسالها: 1,002
موضوعها: 0
تشکر Received: 2,452 in 741 posts
تشکر Given: 87
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
2,746
عاطفه جان ، ستی راست میگه مرغ محلی بوی بیشتری داره. بحث ارزونی گرونی نیست، تازه فکر کنم محلی ها گرون ترن. از همسرت بپرس اگرمحلی هست دیگه نگیره. مرغ های محلی دیرتر هم میپزن. این سری فیله رو امتحان کن. سه چهار تیکه فیله بگیر شاید خورد. با یخ بودت مرغ منم موافقم خیلی غذا بوی بد میگیره اگر مرغ و گوشتش یخ باشه. سعی کن کم بگیری ولی تازه تازه بگیری. مثلا هر هفته برو خرید دیگه نره فریزر. شاید گل دخترت حساسه . این کارها رو کنی خوشمزه تر میشه
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• lili_61، ستیلیته
ارسالها: 3,491
موضوعها: 0
تشکر Received: 6,006 in 2,143 posts
تشکر Given: 4,518
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۱
اعتبار:
8,229
۱۴۰۱/۵/۱۹، ۱۰:۴۹ صبح
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۵/۱۹، ۱۰:۵۰ صبح، توسط Nedaaa28.)
عاطفه جان ماهیچه هم میتونی الان بریزی
ترجیحا اولاش گوشتشو نده و عصاره و آبش باشه
ماهیچه خوش خوراک تره
زیادم به بو حساس نباش
تو شیشه درست کن همون اول آبش بریز اصلا نمیخواد بهش سر بزنی میتونی پیاز بیشتر بریزی وقتی پخت در بیاری
|