ارسالها: 4,550
موضوعها: 0
تشکر Received:
10,841 in 2,956 posts
تشکر Given: 5,609
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
13,403
بچه ها من همیشه به این کمبود روحیه همدلی با بیمار تو محیط پزشکی نقد دارم واقعا کمبودش حس میشه و باید کاری کرد
مخصوصا مخصوصا تو زمینه بارداری و نازایی
اگر خدای نکرده جنین مشکل داشته باشه هیچ کس با مادر و پدر همدلی نمیکنه هیچکس درک نمیکنه تو چه وضع روحی قرار داری
مگه چقدر هزینه داره یه تیم روانشناس تو هر بیمارستان و مرکزی باشه؟
من خودم تو بارداری خیلی از این نظر اذیت شدم
فقط تعداد محدودی از دکتر ها همدلی بلدن، چون آموزش ندیدن
همه چیز ربات گونه پیش میره و چیزی که مهم نیست روح و احساس بیماره
ارسالها: 6,736
موضوعها: 0
تشکر Received:
9,540 in 3,759 posts
تشکر Given: 5,949
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
16,116
ماری دلیل اصلی و عمده این موضوع که مطرح کردی اینه که اون پزشکا هم خودشون در شرایط بد و سخت تحصیل کردن و کار ... در واقع یه سیکل معیوب هست ....
تخصص زنان یکی از سختترین و طاقت فرسا ترین رزیدنتی هارو در ایران داره ...
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received:
30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
ماری متاسفانه همینطوره اما بیشتر وظیفه مشاورا تو بیمارستاناست بعضی تخصصا واقعا خودشون داغون میشن از داخل اینکه مدام همدلیم بکنن در توانشون نیست مثلا انکولوژیستا
اما موافقم دکتر هم بلاخره نباید عین سنگ باشه اما من خودم دکتری که رک مشکلمو بگه ختی اگه قابل درمان نباشه ترجیح میدم
ارسالها: 4,550
موضوعها: 0
تشکر Received:
10,841 in 2,956 posts
تشکر Given: 5,609
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
13,403
بله کاملا قبول دارم
اولا آموزش لازمه و خود این دکترها هم باید کمک تخصصی از مشاور بگیرن ولی این مسئله زیاد جا نیافتاده
و دوما یک تیم مشاور و روانشناس باید تو بیمارستان مستقر باشه و فعالیت مستمر و مفید داشته باشن که حداقل دکتر مثلا به خاطر کمبود وقت بیمار را ارجاع بده به روانشناس تا اون حرفه ای کمک کنه.
من که همچین چیزی ندیدم دیگه نمیدونم تو بیمارستان های معروف چه خبره آیا روانشناس هست یا نه
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received:
30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
هست ماری جان اما تبحرشون همه جا بالا نیست و البته عموم مردمم نمیدونن میتونن استفاده کنن ازین خدمات خود بیمارستانم درست اطلاع نمیده
صرفا تو بیماریهای خاص معمولا بیمار و همراه مطلعند و یا اونها خودشون پیشقدم میشن اما بازم میگم تعداد محدودی از مراکز درست عمل میکنند
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Mari90، خانم فسقلی
ارسالها: 1,002
موضوعها: 0
تشکر Received:
2,452 in 741 posts
تشکر Given: 87
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
2,746
ولی من یادمه ده دوازده سال پیش برای مشکلی بستری شدم بیمارستان. همون روز اول ی خانم روانشناسی اومد پیشم به درد و دل و صحبت و امید دهیو میگفت هر کاری داشتی زنگ بزن بیایم پیشت. جالبه بیمارستان هم دولتی بود.
. البته هر روز ماشالله کشور بهتر میشه شاید دیگه از این کارا نمیکنن.
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nona، خانم فسقلی
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received:
30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
شیطون خانم میگم که هست منطور منم دولتیان اما همه جا درست عمل نمیکنن همه جا هم حرفه ای نیستن اتفاقا دولتیا موظفن به ارائه این خدمات
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• خانم فسقلی
ارسالها: 2,315
موضوعها: 1
تشکر Received:
5,664 in 1,665 posts
تشکر Given: 9,657
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
6,838
رخشید دکتر من ملیحه پورزمانی بود که خیلی دکتر خوب و با حوصله
و با اخلاقی بود و شلوغ هم نبود معمولا با نیم ساعت تاخیر حداکثر من ویزیت میشدم. فقط هم بیمارستان هستند مطب ندارند، پولکی هم نبود
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• nona، رخشید