ارسالها: 4,989
موضوعها: 27
تشکر Received:
8,188 in 2,973 posts
تشکر Given: 5,966
تاریخ عضویت: مهر ۱۴۰۰
اعتبار:
12,564
عاطفه جون سیب زمینی ها رو بادستگاه پوره میکنید؟
ارسالها: 4,989
موضوعها: 27
تشکر Received:
8,188 in 2,973 posts
تشکر Given: 5,966
تاریخ عضویت: مهر ۱۴۰۰
اعتبار:
12,564
با دست خیلی سخت و وقت گیره
ارسالها: 4,457
موضوعها: 1
تشکر Received:
9,621 in 3,200 posts
تشکر Given: 3,566
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
13,735
۱۴۰۱/۱۰/۲۹، ۰۲:۰۴ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۱۰/۲۹، ۰۲:۰۶ عصر، توسط صنوبر۷۱.)
عاطفه جان من کالباس نمیزنم اصلا دوست ندارم توی الویه.با همون مرغ درست میکنم.ذرتم نمیزنم ولی سس مایونز خیلیی میزنم.راستی یه کمی سیر هم میزنم ما دوست داریم.ولی به قول بچه ها خیلی سلیقهایه هرکی یه مدلی درست میکنه.فلفل دلمه هم راستش ندیده بودم نمیزنم منم.
کلا هرچی نسبت مرغش به سیب زمینیش بیشتر باشه به نظرم خوشمزه تر میشه.ولی خب هزینه و زحمتش برای ۹۰ نفر خیلی زیاده یه چیز ساده تر کاش درست کنی
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• پری
ارسالها: 1,733
موضوعها: 0
تشکر Received:
5,711 in 1,176 posts
تشکر Given: 1,195
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
6,043
بچه ها مرررسی ببخشید یکی یکی جواب نمیدم
اره واسه ۸۰ یا ۹۰ نفر درست کنیم
چند نفریم باهم درست میکنیم دیگه
وای شیدا اره احتمالا همشو با دست پوره میکنیم
مرغ غالب نمیتونم بزنم گرون میشه خیلیییی
دخترم ۱۸ماهه شد
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• شیدا، پری
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received:
30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
عاطفه:
مواد لازم براي ٨ تا ١٠ نفر
يك سينه ي كامل مرغ يا دوتا ران
سيب زميني ٣ عدد حدود ٦٠٠ گرم
تخم مرغ ٣ الي ٤ عدد
هويج ٢ تا متوسط
نخودفرنگي پخته يا كنسرو ١ پيمانه
خيارشور ريز خرد شده ١ پيمانه
ژامبون گوشت دودي ٢٠٠ گرم
خامه كوچيك صبحانه ١ عدد
نمك فلفل سياه (سفيد) به ميزان لازم
آبليمو ٣ الي ٥ قاشق غذاخوري
آب مرغ ١/٣ پيمانه
سس مايونز به ميزان لازم
.
طرزتهيه
مرغو بپزين استخونهاشو جدا كنين و خردش كنين ، سيب رميني هارو بپزين پوست بكنين و ريز خرد كنين ، تخم مرغهارو آبپز كنين و ريز خرد كنين ، هويج رو بپزين ريز خرد كنين ، خيارشورهارو ريز خرد كنين ، اگه از نخودفرنگي كنسرو استفاده ميكنين كه نياز نيست اما اگه خودتون نخود سبز دارين بپزين فقط نمك نزنين كه سفت ميشه ، آب مرغو صاف كنين ، ژامبونو ريز خرد كنين ، حالا به ترتيب اول سيب زميني بعد مرغ و خيارشورو ژامبون و نمك و فلفلو خوب باهم مخلوط كنين بعد سس مايونزو اضافه كنين خوب كه مخلوط شد مابقي مواد بعلاوه آب مرغ و آبليمو و خامه رو اضافه كنين از اينجا به بعد ديگه خيلي هم نزنين چون هويج و تخم مرغ و نخود له ميشه در آخرم تو يه ظرف دربسته بزارين يخچال كه حسابي مزه ها باهم تلفيق بشن براي سروشم ميشه به شكل ساندويچ يا ليوانهاي شات يكنفره يا به شكل مورد علاقه تون (گرد ، قلب ، مستطيل ، مربع ، مستطيل ، دوطبقه مثه كيك ) سرو و روشو با سس مايونز حسابي پوشش بدين و طبق سليقه ي خودتون تزئينش و نوش جونتون كنين???
.
نكته ها
اگه نميخواين از ژامبون استفاده كنين بجاش يه حبه سيرله شده نه بيشتر استفاده كنين.
براي مصرفهاي ديگه من حتما از خامه هاي پاكتي صورتي كه غلظتش زياده استفاده ميكنم اما واقعا خامه صبحونه و كره هاي پاك بينظيرن.
سس هم ترجيحم به سس مايونز مهرامه.
این دستور عالی میشه
ارسالها: 3,491
موضوعها: 0
تشکر Received:
6,006 in 2,143 posts
تشکر Given: 4,518
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۱
اعتبار:
8,229
عاطفه یه قابلمه قرمه سبزی از صبح بار بذار هر کی شامموند میخوره ، احتمالا نزدیکا میمونن دیگه
پسر ۱۹ ماه ❤
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Sufii
ارسالها: 2,315
موضوعها: 1
تشکر Received:
5,664 in 1,665 posts
تشکر Given: 9,657
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
6,838
حامی بریز، میتونی موقع سرو یه دیس تزیین زرشک و اینا داشته باشه یکیش نه...
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• Hamii99
ارسالها: 568
موضوعها: 0
تشکر Received:
735 in 260 posts
تشکر Given: 1,199
تاریخ عضویت: اسف ۱۴۰۰
اعتبار:
1,121
سوفی جان پس ترکیب روی برنج ام هم مناسب مرغ هست، هم چلوگوشت درسته؟
خلال بادوم و پسته باید قبلش پخته بشه؟؟ یه چیز دیگه اینکه تلخی خلال نارنج رو چجوری بگیرم
کلا ممنون میشم روش درست کردن مجلسی این تزیین روی برنج رو بگید دوستان
ارسالها: 2,315
موضوعها: 1
تشکر Received:
5,664 in 1,665 posts
تشکر Given: 9,657
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
6,838
۱۴۰۱/۱۱/۳، ۰۵:۴۲ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۱۱/۳، ۰۵:۴۳ عصر، توسط Sufii.)
من خلال پسته و بادوم تزیینی رو نمیپزم، میشورم و میذارم حدود یکساعت اینا تو چندقاشق گلاب خیس بخوره بعد با زرشک تو کره تفت میدم (خیلی کم زیر یکدقیقه) و زعفرون میزنم و برنجم چندقاشق میریزم که زعفرونی بشه روی برنجم سرو میکنم...
خلال نارنج و پرتقال باید کامل سفیدیشو بگیری بعد سه بار هربار پنج دقیقه بذار تو ابجوش و بعد ابکش کن (سه یا چهاربار لازمه), من تو این مرحله یا خلالامو خشک میکنم یا میذارم تو فریزر هرموقع خواستم رو پلو بریزم با روغن یا کره و کمی شکر تفت میدم...میتونی با زرشکت همزمان قاطی کنی یا جدا بذاری
بنظرم مرغ یا گوشتت یکیش زعفرونی باشه یکیش ربی، دوتاشو یه مدل درست نکن