ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
بنفشه جون من همیشه با ترازو وزن میکنم،دقت نکردم با پیمانه چقد میشه
بارانی ریختن شکر یعنی اینکه همینجوری که همزن داره کار میکنی شما آروم آروم و از بالا شکر رو اضافه کنی مث ریختن قطرات بارون ،همین
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
ارسالها: 1,733
موضوعها: 0
تشکر Received:
5,711 in 1,176 posts
تشکر Given: 1,195
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
6,043
نسیمه جون فر گازم اسنوا مدل آتریناست باید امتحان کنم نمیدونم اینم کانوکشن داره یا نه
میگم اینجا نمیشه مثلا بیایم از هم بپرسیم انواع کیک رو ؟ من خیلی دوس دارم تزیینات کیکم یاد بگیرم یا مثلا واسه مخملی کردن کیک چیه اون پودرا ک میریزن روش؟ یا نمیشه مثلا عکس ی کیک بفرستیم ب هم کمک کنیم تا عین همونو در بیاریم؟
ارسالها: 1,733
موضوعها: 0
تشکر Received:
5,711 in 1,176 posts
تشکر Given: 1,195
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
6,043
سوال دارم
میگم میشه مثلا مواد ویک رو دو برابر کرد؟
دو سوم قالبمون ینی ارتفاعش پر بشه خوبه؟ پخته میشه؟ من چون قالبام بزرگه
یبار کیک پرتقالی درست کردم ارد ۳ لیوان بود واقعا پفشو دوس داشتم
میگم این تور درست میکنن دور کیک میزنن چجوریه؟ چی هست؟ کسی بلده؟
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• شماره مجازی تیندر
ارسالها: 5,251
موضوعها: 280
تشکر Received:
22,276 in 4,723 posts
تشکر Given: 14,850
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,851
(۱۴۰۰/۱۰/۳، ۱۱:۰۷ عصر)Targol نوشته است: با اجازه نسیمه جون دستور کیک سیب و دارچین بدون لبنیات!
تخم مرغ: چهار عدد
شکر: یک پیمانه
آب ولرم: یک پیمانه
روغن: نصف پیمانه
وانیل: یک چهارم ق چ
بیکینگ پ: یک ق چ
آرد: دو و نیم پیمانه
سیب: دو عدد
دارچین: دو ق غ
سیبها رو برش میزنیم. تقریبا ضخامت بیرونیش حدود نیم سانت شه. هر سیب متوسط تقریبا ۱۶-۲۴ برش میشه. روشون یکم دارچین و ترجیحا پودر قند میپاشیم میذاریم کنار.
تخم مرغ و وانیل رو یه مقدار میزنیم، شکر رو کم کم اضافه میکنیم جوری که کلا حدود ۸-۱۰ دقیقه تخم مرغها زده شه. بعد آب رو اضافه و با دور کند چند ثانیه میزنیم، بعد روغن و مجدد چند ثانیه میزنیم.
دارچین و ب پ و آرد رو سه بار الک کرده به مواد تو چند مرحله اضافه و با دور کند همزن میزنیم تا فقط مخلوط شن. مواد رو تو قالب ترجیحا میان تهی ۲۳ سانت میریزم و سیب ها رو روش میچینیم جوری که هر برش یه کوچولو بیاد روی برش قبلی. اینجوری موقع پخت سیبها تو مایه کیک فرو نمیرن.
دمای ۱۸۰ درجه برای حدود ۴۰ دقیقه
من تو فر برقی با فن دمای ۱۶۰ میذارم. همون ۴۰ دقیقه.
البته نمیدونم کار درستی کردم همینجا نوشتم یا نه 
مرسی از دستورت ترگل جان
ولی لطفا دستورت رو بذار توی تاپیک خودش
http://www.khanumha.com/showthread.php?tid=61
آزاده نزادیـم کـه آزاد بمیریـم
با گریه بزادیم و به فریاد بمیریم
با جبر و جهالت به جهان پای نهادیم
تا عاقبت از این همه بیداد بمیریم