ارسالها: 4,989
موضوعها: 27
تشکر Received:
8,188 in 2,973 posts
تشکر Given: 5,966
تاریخ عضویت: مهر ۱۴۰۰
اعتبار:
12,564
۱۴۰۰/۹/۱۶، ۰۲:۲۵ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۹/۱۶، ۰۲:۳۰ عصر، توسط شیدا.)
دوستان من فردا ظهر مهمون دارم 6نفریم ولی خیلی خودمونی هستیم و خودشون زرشک پلو با مرغ میارن.منم تا ظهر سرکارم. چه چیزایی میتونم درست کنم برای فردا؟میخواستم آش رشته برای خودمون درست کنم.یکم زیادتر درست کنم بذارم تو یخچال فردا گرم کنم بد میشه؟ پاستا500گرمی و خیارشور و سبزیجات و ژامبون مرغ هم دارم برای سالاد پاستا.
کشک آش و سس سالاد رو موقع سرو بزنم؟آخه ما عادت داریم کشک رو داخل آش میریزیم انتهای پخت.
ارسالها: 327
موضوعها: 0
تشکر Received:
1,459 in 301 posts
تشکر Given: 680
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
1,604
باید آش رو به حالت آبکی برداری یعنی رشته شو نریزی و روز بعد رشته و کشکش رو بریزی
ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
حالا من عاشق اینم که روز بعد که آش رو از یخچال درمیارم ،یعنی مزه ش از زمین تا آسمون فرق کرده و بهتر شده ،به نظرم آماده کن فقط پیاز داغ و نعناع داغ و کشک رو اخر سر واسه تزیین ش اضافه کن
سالاد پاستا هم خیلی خوبه
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
ارسالها: 198
موضوعها: 0
تشکر Received:
1,531 in 204 posts
تشکر Given: 570
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
1,535
بچه ها دستور خمیر بنیه که خودتون درست کردید و محشر شد رو بهم میگید؟ کاملا ترد باشه.. بعد من یکبار درست کردم و روغنش بعد سری سوم خیلی پف کرد.. فکر کنم بخاطر تخم مرغش.. خب باید چکار کرد؟
الهی و ربی من لی غیرک...
ارسالها: 4,548
موضوعها: 48
تشکر Received:
15,678 in 3,399 posts
تشکر Given: 20,623
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
18,796
کیانا جون من اینطوری درست کردم خوشمزه بود دوس داشتیم
یه دونه تخم مرغ - نصف لیوان آرد گندم- ۲ ق غذاخوری ماست- ۱ ق مرباخوری بیکینگ پودر-نمک و فلفل و زعفرون دم کرده
اگه خیلی رقیق شد کمی آرد، اگه سفت شد کمی ماست اضافه کن، غلظتش باید مثل فرنی داغ باشه
تا به کجا کشد مرا ، مستی بی امان تو
ارسالها: 10,766
موضوعها: 9
تشکر Received:
29,064 in 7,956 posts
تشکر Given: 44,430
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
33,733
۱۴۰۰/۱۰/۶، ۰۶:۴۵ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۱۰/۶، ۰۶:۴۸ عصر، توسط youtab.)
بچه ها این ساندویچ مرغ که الان میذارم خیلی کاربردیه حتی واسه مهمون خودمونی و پیک نیک و...
به درد بخور و تقریبا کم هزینه خیلیم خوشمزه میشه
***برای دونفر یعنی دوتا باگت فرانسوی پر ***
سینه مرغ متوسط یه عدد
فلفل دلمه نصف یک عدد متوسط
هویج یک عدد متوسط
قارچ ۶ عدد متوسط
ذرت و نخود فرنگی به دلخواه
اول مرغمونو مرینیت میکنیم حالا به هر روشی دوست دارین من با پودر پیاز و پودر سیر و فلفل سیاه و پودر زنجبیل و دارچین و کمی روغن زیتون و اب لیمو ترش یا نارنج و بدون نمک اینکارو میکنم بعد میذارم تو دستگاه. شما میتونین بپزین یا سرخ کنین تا بپزه مغزش قشنگ
بعد توی یک قاشق روغن زیتون پودر پیاز و پودر سیر و فلفل سیاه و میریزیم (من همسرم پیاز تو غذا معلوم بشه خوشش نمیاد پودرشو میریزم)
یکم بوش بلند شد
هویجارو که خلال نه خیلی باریک نه خیلی ضخیم خورد کردیم و میریزیم و تا نرم بشه تفت میدیم
بعد فلفل دلمه و قارچ رو که خور کردیم اضافه میکنیم و مرغارو که ریش ریش کردیمو ذرت رو میریزیم داخلش و با شعله زیاد تفت میدیم تا همه چی قاطی بشه همین با نون و خیارشور و گوجه و کاهو
یه جورایی زژیمی هم هست ما نه سس میریزیم نه روغن زیاد
با اب نارنج یا لیمو عااالی میشه نوش جونتون
ارسالها: 3,962
موضوعها: 0
تشکر Received:
9,981 in 2,583 posts
تشکر Given: 21,346
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
11,807
الما جان این دستوری که گذاشتی اطف کن دستور پختشم بذار ..
من دوست دارم درستش کنم..مرسی
یوتاب جان ممنون بابت دستور ساندویچ مرغ فقط اینکه مرغ رو سرخ میکنی بعد ریش ریش؟؟
فاطمه هستم
ارسالها: 10,766
موضوعها: 9
تشکر Received:
29,064 in 7,956 posts
تشکر Given: 44,430
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
33,733
خواهش میکنم عزیزم من تو دستگاه میذارم خودش حالت سرخ شده میشه بعد ریش ریش هم توی مواد قارچ اینا چند دقیقه تفت میدم میشه قبل یا بعد پختن سرخشون کرد توی تابه
ارسالها: 4,548
موضوعها: 48
تشکر Received:
15,678 in 3,399 posts
تشکر Given: 20,623
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
18,796
فاطمه جان همه اون موادی که بالا گفتم رو باهم مخلوط میکنی، بعد سینه مرغ که برش دادی (مثل جوجه) و با پیاز و آبلیمو زعفرون و نمک و فلفل و پاپریکا مزه دار کردی، میزنی تو خمیر بنیه ، سرخش میکنی تو روغن داغ، خیلی توشمزه میشه، میگو رو هم میتونی مزه دار کنی و بزنی تو خمیر بنیه سرخ کنی، البته من اول میگو رو آبپز میکنم بعد مزه دار میکنم
تا به کجا کشد مرا ، مستی بی امان تو