ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received: 30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
۱۴۰۰/۱۲/۲۴، ۰۴:۳۶ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۱۲/۲۴، ۰۴:۳۷ عصر، توسط nona.)
مرسی شمیم جون رز جون و سلین جون من هنر ندارم در حد ماست فقط درست میکنم
همون پس خامه ای ویلی، و ماسکارپونه و پرچرب کاله میدم
ترگل سبزه امروز گذاشتم الان بنظرت تا فردا پنیر میتونم درست کنم
ارسالها: 6,679
موضوعها: 0
تشکر Received: 20,555 in 4,948 posts
تشکر Given: 8,673
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
25,412
نونا پنیر میدونی چجوریه؟ شیر بجوشون وقتی جوشید چند قاشق ماست (یا سرکه) بریز توش. هم بزن. بعد از تنظیف رد کن و اویزون کن. چند ساعت بعد اماده است
ارسالها: 5,251
موضوعها: 280
تشکر Received: 22,276 in 4,723 posts
تشکر Given: 14,850
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,851
۱۴۰۰/۱۲/۲۴، ۰۴:۴۱ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۱۲/۲۴، ۰۴:۴۴ عصر، توسط Rose.)
خواهش می کنم نونا جون
راستی نزدیکترین بافت پنیر خونگی رو پنیر شهری داره.... اگه میخوای دخترت با این طعم آشنا شه پنیر خوبیه... چربی و نمکشم متوسطه... ریز ریز یا رشته های باریک کن بذار جلوش به نظرم خوشش بیاد... من خودم که عاشقشم البته چون مامانم زیاد پنیر توی خونه درست می کرد کلا شاید به اون خاطره که دوسش دارم...... نمی دونم... ولی تستش ضرر نداره...
بعد یه سری پنیر موزارلای رشته ای نرم هم دیدم که توی خارج بعنوان اسنک به بچه ها میدن، واقعیتش من هزینه ش گرون میشد هیچوقت تست نکردم، اگر می تونی از اونها هم تست کن، خودش یه فینگرفود سالمه... مدلای بدون افزودنیش منظورمه... توی هایپر استار دیدم...
آها پنیر زدن هم عین ماسته نونا، فکر کنم مامانم از داروخونه مخمر می گرفت و درست می کرد برامون... میخوای چالش بذاریم درست کنیم؟
ترگل من سرکه ای چند بار درست کردم، طعمش دلچسب درنمیاد... ولی با مخمر عین پنیر کارخونه ای مدل پنیر شهری میشه... شف طیبه هم آموزش کامل کامل داره
آزاده نزادیـم کـه آزاد بمیریـم
با گریه بزادیم و به فریاد بمیریم
با جبر و جهالت به جهان پای نهادیم
تا عاقبت از این همه بیداد بمیریم
ارسالها: 6,679
موضوعها: 0
تشکر Received: 20,555 in 4,948 posts
تشکر Given: 8,673
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
25,412
کلا تو شیر ماست بزنی میتونی همه چی درست کنی  )
ارسالها: 869
موضوعها: 0
تشکر Received: 2,743 in 754 posts
تشکر Given: 2,040
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
3,021
وزن دختر من دو برابر تولدشه یعنی باید قطره ی آهنو شروع کنه؟هنوز ۳ ماهش نشده.دکترشم چیزی نگفت.
حالا فکر نکنید خیلی تپله،وزن تولدش کم بود(۲۹۰۰).
ارسالها: 2,661
موضوعها: 0
تشکر Received: 6,105 in 1,845 posts
تشکر Given: 4,176
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
7,856
نونا جان کاری نداره
شیر که گرم شد توش سرکه و ماست بزن که همنطور که رز جان گفت شبیه بنیر لاکتیکی میشه
اگر خامه ای بخوای با خامه به جای شیر
شیر و خامه ریکتا میشه
پنیر موزارلا تازه هم خوبه برای پیتزا پسرم استفاده میکنم یه حالت توپی هم داره خودش دوست داره کنار غذاش میخوره
اما کلا سخت نگیر ماسکارپونه کلا بی نمکه
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received: 30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
۱۴۰۰/۱۲/۲۴، ۰۵:۴۲ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۱۲/۲۴، ۰۵:۴۵ عصر، توسط nona.)
(۱۴۰۰/۱۲/۲۴، ۰۴:۴۱ عصر)Targol نوشته است: نونا پنیر میدونی چجوریه؟ شیر بجوشون وقتی جوشید چند قاشق ماست (یا سرکه) بریز توش. هم بزن. بعد از تنظیف رد کن و اویزون کن. چند ساعت بعد اماده است خدا نکشدت تا کلمه آخر منتظر بودم مثل کباب و ریحون یه چیزی بگی
(۱۴۰۰/۱۲/۲۴، ۰۴:۵۳ عصر)مینو نوشته است: وزن دختر من دو برابر تولدشه یعنی باید قطره ی آهنو شروع کنه؟هنوز ۳ ماهش نشده.دکترشم چیزی نگفت.
حالا فکر نکنید خیلی تپله،وزن تولدش کم بود(۲۹۰۰). نه مینو جون
مرسی رزجون وساین جون موزارلا خودمم عاشقشم میگیرم حتما
پنیر شهر نمیدونم چیه چرا!!!
بابت طرز تهیه ها هم ممنون تو عید امتحان میکنم حتما
ارسالها: 10,766
موضوعها: 9
تشکر Received: 29,064 in 7,956 posts
تشکر Given: 44,430
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
33,733
بچه ها من یه پنیر درست میکنم به خاطر همسرم بی نمکه بی نمکه اما شما میتونین نمکدارش کنین, خیلی اسونه
دو لیتر شیر رو میجوشونم و هی هم میزنم ته نگیره با قاشق چوبی, بعد که چند دقیقه جوشید ۵قاشق ماست میریزم و یه هم یپاش میزنم بعد ۵دقیقه ۵قاشق اب لیمو ترش میریزم و میذارم باز ۳_۴ دقیقه بمونه با اب و دونش به اصطلاح جدا بشه, بعد از سبد ابکش رد میکنم و تا بش جدا بشه ابش سرشار از کلسیمه, میذارم یخچال میخوریم, خودشم ه توی بده روش یه کاسه پر اب میذارم تا اب اضافش بره, بعد دو ساعت یذارم روی تخته و برش میزنم, روش اب جوشیده خنک ریزم, خالا اگ میخواین نمکدار باشه اب نمک بریزین و فردا ش بخورین. خیلی لطیف و خوشمزه میشه.
ارسالها: 112
موضوعها: 0
تشکر Received: 612 in 110 posts
تشکر Given: 2,232
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
613
وای یوتاب جون عکس پروفایلت خودت و پسرت هستین؟
ارسالها: 8,455
موضوعها: 1
تشکر Received: 30,661 in 6,991 posts
تشکر Given: 20,214
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
35,278
مرسی یوتابجانم خیلی دقیق بود
|