ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
۱۴۰۱/۳/۲۹، ۰۸:۳۸ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۳/۲۹، ۰۸:۴۱ عصر، توسط نسیمه جااان.)
فلامینگو جونم ،ک*ت*ل*ت منظورت همون ک گوشت چرخی و سیب زمینی و پیازه ؟؟
من آخرش فرق ک*ت*ل*ت و وکباب شامی رو نفهمیدم
اگه منظورت اینه؛من این مدلی درست میکنم و خیلی خوش مزه میشه برای ۲ نفر
۳ عدد سیب زمینی متوسط
پیاز درشت ۱ عدد
گوشت چرخی ۲۰۰ گرم
ادویه کاری+پودر سیر+پودر انبه +پودر گلپر
در آخر یکم دنبه گوسفندی ک تو فریزدارم روش رنده میکنم البته بسته به ذائقه س
ما خیلی طعمش رو دوس داریم
ولی انبه و گلپر خیلی طعمش رو نوستالژیک میکنن
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• فلامینگو
ارسالها: 740
موضوعها: 0
تشکر Received:
3,065 in 518 posts
تشکر Given: 1,314
تاریخ عضویت: آذر ۱۴۰۰
اعتبار:
4,286
نسیمه عزیزم. خیلی ممنونم. آره گلم منظورم همین بود.
چه ادویه های جالبی. پودر انبه که اصلا نشنیده بودم. گلپر توی ک*ت*ل*ت جدیده برام و حتما امتحان میکنم.
فقط بیزحمت دوسه تا نکته مهم رو هم بهم بگی عالی میشه.
اینکه سیب زمینی آب پز، نیم پز یا نپخته؟
پیاز و سیب زمینی با رنده درشت یا ریز؟
آرد چی؟ نمیزنی اصلا؟
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• نسیمه جااان
ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
۱۴۰۱/۳/۲۹، ۱۰:۲۰ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۳/۲۹، ۱۰:۲۰ عصر، توسط نسیمه جااان.)
سیب زمینی خام
همه رو رنده ی ریز بزن
گاهی آرد میزنم گاهی نه
ولی بزن اگه فک میکنی وا میره
تخم مرغ من نمیزنم اصلا
ایشالا ک دوس داشته باشی
پودر انبه واسه ک*ت*ل*ت و فلافل خیلی خوبه
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• فلامینگو
ارسالها: 869
موضوعها: 0
تشکر Received:
2,743 in 754 posts
تشکر Given: 2,040
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
3,021
پودر انبه رو من گاهی تو مرغم می ریزم خوب میشه.
ارسالها: 10,766
موضوعها: 9
تشکر Received:
29,064 in 7,956 posts
تشکر Given: 44,430
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
33,733
نسیمه جون منم باید این گلپرو پودر انبه رو تست کنم
به نظرم خوشمزه میشه خیلی
...
فلامینگو جونم من اینجوری درست میکنم
برای 2 نفرمون
2عدد سیب زمینی خام رنده ریز میکنم و توی دستم فشار میدم تا ابش گرفته بشه
1عدد پیاز متوسط رنده ریز و ابشو توی صافی میگیرم تا حدودی
2حبه کوچیک یا یک درشت سیر رنده شده
200،250 گرم گوشت چرخ کرده کم چربی که موقع سرخ کردن جمع نشه
فلفل سیاه، کمی فلفل قرمز، پودر پیاز و پودر سیر زردچوبه، پودر تخم گشنیز، نمک
یک عدد تخم مرغ
ارد سوخاری (البته اول ارد سوخاری رو میریزم و مخلوط میکنم بعد مزه میکنم بعد نمک میزنم چون بعضی اردا نمک دارن خودشون)
بعد همه رو با دست حسسابی ورز میدم و چند بار از بالا میندازم توی کاسه که منسجم بشن
بعد توی روغن سرخ میکنم
سرخ هم اول پشت و روشو اندازه ای که رنگش عوض بشه سرخ میکنم با حرارت زیاد بعد کمش میکنم و هی بر میگردونم که مغز پخت بشن
با خیار شور و گوجه و کچاپ عاااالیه
نوش جونت
ارسالها: 2,315
موضوعها: 1
تشکر Received:
5,664 in 1,665 posts
تشکر Given: 9,657
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
6,838
من تو ک*ت*ل*ت برگ آویشن (نه پودرش) و گاهی ریحون یا مرزه خشک میریزم، مزش رو متفاوت و خوش عطر و مزه میکنه ( علاوه بر پودر سیر و پودر پیاز و زردچوبه و فلفل قرمز و پاپریکا)
کاربرانی که از این پست تشکر کردنداربرانی که از این پست تشکر کردند
• youtab
ارسالها: 1,159
موضوعها: 0
تشکر Received:
4,393 in 810 posts
تشکر Given: 3,736
تاریخ عضویت: شهر ۱۴۰۰
اعتبار:
5,513
۱۴۰۱/۴/۴، ۰۲:۱۰ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۱/۴/۴، ۰۲:۱۳ عصر، توسط لیدان.)
بچه ها یه رسیپی خوب و خوش طعم واسه پخت ران کامل گوسفند میخوام
میخوام بوی گوشت خوب گرفته بشه و طعمش خیلی خوب بشه
بعد اینکه چند ساعت میخواد تا پختش کامل بشه؟
میخوام بدونم اگر واسه ناهار بخوام از صبح بذارم اوکی میشه یا نه؟
راستی این پودر انبه رو منم دارم توی مرغ محشر میشه وواقعا مزش جالب میشه اما من توی ک*ت*ل*ت تا بحال امتحان نکرده بودم