ارسالها: 4,457
موضوعها: 1
تشکر Received:
9,621 in 3,200 posts
تشکر Given: 3,566
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
13,735
سلام بچهها
بچهها میگم من هرموقع میخوام کاچی درست کنم این آردو که تفت میدم و شربت رو بهش اضافه میکنم گوله گوله میشه چرا؟ شربت رو کم کم و به مرور هم اضافه میکنم بازم همین میشه چیکار باید بکنم که بافتش یک دست بشه؟
ارسالها: 2,661
موضوعها: 0
تشکر Received:
6,105 in 1,845 posts
تشکر Given: 4,176
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
7,856
۱۴۰۰/۷/۲۷، ۰۲:۱۹ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۷/۲۷، ۰۲:۲۳ عصر، توسط Celin.)
صنوبر جان وقتی آرد تفت خورد الک کن بعد با کره یا روغن تفت بده در ادامه مراحل دیگه
اینجوری گوله نمیشه
قانون یه بند انگشت که نسیمه جان گفت عالی جواب میده
من تا ۱۰ پیمونه هم کته کردم خوب شده
یه کار دیگه هم اینه اول آب رو جوش بیار بعد برنج رو بریز تو آبش روغن هم اضافه کن شعله هم زیاد باشه که برنج خمیر نسه
همیشه آب رو کمتر بریز اگر دیدی برنجت خشکه یه کم دیگه آب جوش اضافه کن یا آب روغن بده
برای استانبولی سیب زمینی رو سرخ کن که نشاسته به برنجت نده چون گوجه داره نمیشه رو شعله خیلی زیاد گذاشت پس بهتره آب و گوجه و...نصف بند انگشت باشه
ارسالها: 7,835
موضوعها: 7
تشکر Received:
20,184 in 5,383 posts
تشکر Given: 8,760
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
24,667
بچه ها من از اول آرد رو با روغن میریزم ،شما اول آرد رو بو میدید بعد اضافه میکنید روغن رو برای کاچی؟
من اصلا الک نمیکنم و تا حالا مشکل گلوله شدن آرد رو نداشتم
گوش کن! نبض دلم زمزمه اش با تو یکیست ♥︎
ارسالها: 2,661
موضوعها: 0
تشکر Received:
6,105 in 1,845 posts
تشکر Given: 4,176
تاریخ عضویت: تير ۱۴۰۰
اعتبار:
7,856
نسیمه جان اگر از اول با روغن تفت بدی گلوله نمیشه
اما اگر اول آرد رو بو بدی باید الک کنی بعد روغن بریزی
ارسالها: 1,159
موضوعها: 0
تشکر Received:
4,393 in 810 posts
تشکر Given: 3,736
تاریخ عضویت: شهر ۱۴۰۰
اعتبار:
5,513
من برای حلوا اول تفت میدم بعد روغن وکره میزنم
برای کاچی اما نه تفت نمیدم
ارسالها: 4,457
موضوعها: 1
تشکر Received:
9,621 in 3,200 posts
تشکر Given: 3,566
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
13,735
۱۴۰۰/۷/۲۷، ۰۴:۱۱ عصر
(آخرین ویرایش: ۱۴۰۰/۷/۲۷، ۰۴:۱۳ عصر، توسط صنوبر۷۱.)
مرسی بچه ها منم یادم نیست اول کره و رغن رو میریختم یا اول تفت میدادم ولی الک رو انجام بدم ببینم چی میشه ممنونم
ارسالها: 4,548
موضوعها: 48
تشکر Received:
15,678 in 3,399 posts
تشکر Given: 20,623
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
18,796
من اول آرد رو تفت میدم ، بعد شکرشو اضافه میکنم هم میزنم، بعد کره شو اضافه میکنم، دوباره یکم تفت میدم، بعد کم کم آب اضافه میکنم و هم میزنم حتما باید آب سرد باشه.اصلا گوله گوله نمیشه
تا به کجا کشد مرا ، مستی بی امان تو
ارسالها: 4,457
موضوعها: 1
تشکر Received:
9,621 in 3,200 posts
تشکر Given: 3,566
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
13,735
مرسی آلما جان یعنی یه کم آب سرد میریزی تا بافتش در بیاد و گوله نشه حل بشه بعدش که بافتش خوب بود شربتشو اضافه میکنی یا منظورت اینه که شربتشو میذاری سرد میشه اضافه میکنی
ارسالها: 4,548
موضوعها: 48
تشکر Received:
15,678 in 3,399 posts
تشکر Given: 20,623
تاریخ عضویت: خرد ۱۴۰۰
اعتبار:
18,796
نه عزیزم من آرد کاچی رو الک نمیکنم
تا به کجا کشد مرا ، مستی بی امان تو