مهمان گرامی، خوش‌آمدید!
شما قبل از این که بتوانید در این انجمن مطلبی ارسال کنید باید ثبت نام کنید.

نام کاربری
  

گذرواژه‌
  





جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

آمار انجمن
» اعضا: 499
» آخرین عضو: Negin
» موضوعات انجمن: 437
» ارسال‌های انجمن: 138,392

آمار کامل

کاربران آنلاین
در حال حاضر 157 کاربر آنلاین وجود دارد.
» 0 عضو | 155 مهمان
Bing، Google

آخرین موضوع‌ها
امروز غذا چی داری (۱) ++ب...
انجمن: امروز غذا چی دارم
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۴/۲، ۰۲:۳۷ عصر
» پاسخ: 5,662
» بازدید: 2,362,892
محصولات مراقبتی پوست و بد...
انجمن: سلامتی، زیبایی و تناسب اندام (پوست و مو - ورزش - تغذیه - سلامت روح)
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۲۰، ۰۸:۵۳ عصر
» پاسخ: 299
» بازدید: 128,697
تبادل نظر درباره ی خرید ط...
انجمن: الان چی ترنده؟
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۴، ۰۸:۳۴ صبح
» پاسخ: 206
» بازدید: 104,143
چکاپ های پزشکی خانواده
انجمن: تبادل نظر درباره ی پزشکان مختلف
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۰:۴۹ صبح
» پاسخ: 44
» بازدید: 24,005
خريد خانه
انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۰:۳۴ صبح
» پاسخ: 587
» بازدید: 253,293
کاش قبل از مادر شدن می دا...
انجمن: والدگری
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۲:۴۴ صبح
» پاسخ: 147
» بازدید: 101,362
مدیریت هزینه ها
انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۲، ۰۲:۴۶ صبح
» پاسخ: 195
» بازدید: 104,808
غذای کودک
انجمن: والدگری
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۲، ۰۲:۲۶ صبح
» پاسخ: 2,063
» بازدید: 921,666
ایده های پذیرایی
انجمن: مهمان نوازی من
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۳۳ عصر
» پاسخ: 26
» بازدید: 8,278
عکس کیک و شیرینی هایی که ...
انجمن: کیک
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۳۲ عصر
» پاسخ: 137
» بازدید: 104,460
عکس و قیمت و محل جدیدترین...
انجمن: الان چی ترنده؟
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۲۷ عصر
» پاسخ: 70
» بازدید: 50,814
امروز غذا چی داری؟ (با عک...
انجمن: امروز غذا چی دارم
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۲۲ عصر
» پاسخ: 288
» بازدید: 242,784
انواع مزه دار کردن گوشت م...
انجمن: تهیه و نگهداری مواد اولیه
آخرین ارسال توسط: Rose
۱۴۰۵/۳/۱۰، ۰۲:۴۵ عصر
» پاسخ: 45
» بازدید: 20,764
پرسش و پاسخ آشپزی
انجمن: پخت و پزهای من
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۰، ۰۳:۳۸ صبح
» پاسخ: 1,241
» بازدید: 613,796

 
  قورمه سبزی (Ghormeh Sabzi)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۰۶:۴۷ عصر - انجمن: انواع خورش های ایرانی - پاسخ (10)

از رموز قرمه سبزیتون بگید Heart

چاپ این مطلب

Wink طرز تهیه غذاهای محلی ایرانی خودمون
ارسال کننده: Almam - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۰۶:۰۳ عصر - انجمن: آشپزی سنتی ایرانی - پاسخ (4)

لطفا فقط طرز تهیه غذاهایی رو قرار بدید که قبلا امتحان کردید و مقبول واقع شده   Heart Angel Heart Blush Heart

چاپ این مطلب

  عکس جهیزیه هامون
ارسال کننده: Almam - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۰۵:۴۸ عصر - انجمن: عروسانه - پاسخ (2)

Heart Heart Angel Angel

چاپ این مطلب

  نگهداری سیر، زنجبیل و زردچوبه
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۰۵:۴۶ عصر - انجمن: تهیه و نگهداری مواد اولیه - پاسخ (3)

به جز خشک کردن این سه ریشه، اونها رو پوره کرد و روشون روغن ریخت و در یخچال نگهداشت
بصورت درسته:
[تصویر:  garlic_confit_3_2746.jpg]

بصورت خرد شده با روغن یا همراه با هرب ها:
[تصویر:  ae104b9679fda414d93641d16aaddc97.jpg]

در کره همراه با هرب های دیگه در کره
[تصویر:  freeyourfork_how_to_freeze_fresh_herbs_i...809_59.jpg]

پوره شده و فریز شده:
[تصویر:  cb10af7f834b9d732e37274aee122050.jpg]

در عسل (برای زنجبیل):
[تصویر:  Honey_Lemon_Marmalade.jpg]


این 3 تا می تونن دوتا دوتا باهم یا سه تایی باهمدیگه هم نگهداری بشن و توی غذا براحتی استفاده بشن...

زردچوبه ی تازه خیلییییی عالیه برای سیستم ایمنی بدن و آنتی اکسیدان هاش... من فقط توی پالادیوم پیدا کردم که خیلی گرونه... اگه جایی می شناسید که قیمتش منصفانه باشه، لطفا معرفی کنید Heart

معجون عسلی رو من برای زمستون ها درست می کنم بخصوص توی این کرونا به نظرم خیلی مفیده... میشه زنجبیل رو با لیمو و عسل جا انداخت... اینجوری برای سرماخوردگی و گلودرد عالی میشه.

عسل یا روغنشون که تموم میشه روی ظرف رو پر می کنم تا هم مواد اصلی خراب نشن هم روغن طعم دار داشته باشم...

چاپ این مطلب

  تزئین کیک با ماسوره
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۰۲:۱۱ عصر - انجمن: کیک - بدون پاسخ

اشکالی که میشه با ماسوره های معروف درست کرد توی عکس های زیر مشخصه


[تصویر:  5447_piping_tips_infographic.jpg]

.............................

[تصویر:  les_Set.jpg]..................
این هم نحوه ی پایپ کردن Heart
[تصویر:  2010_09_08_WFMW_CupcakeFrosting1.jpg]

چاپ این مطلب

  رهایی از دست حیوانات موذی
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۰۱:۳۷ عصر - انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل - پاسخ (50)

برای ما، کامن برای سوسک عالی جواب داده...

[تصویر:  %D8%AD%D8%B4%D8%B1%D9%87_%DA%A9%D8%B4_%D...%D9%86.jpg]

چاپ این مطلب

  سوشی (Sushi)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۱۲:۵۱ عصر - انجمن: آشپزی شرقی - پاسخ (2)

سوشی خیلیییی متنوعه...
و در حقیقت بسته به فیلینگ ها و تاپینگ هاش، انواع بیشماری داره Big Grin
اونی که ما بهش میگیم سوشی، در حقیقت اسمش ماکی هست...

اول این پست که درباره ی معروفترین انواع سوشی هست ببینید تا به زودی مواد لازم و آموزش هاش رو هم بذارم Heart

در واقع پیچیدن و بریدن و خوردنش کار 10 دقیقه اس Big Grin وقت گیری و خسته کنندگیش مال آماده سازی مواد اولیه اس که باید نازک برش بخورن، تازه باشن و...

توی این عکس چند مدل اصلی سوشی شامل: ماکی (جلبک در بیرون)، اوراماکی (برنج در بیرون)، نیگری (لقمه هایی با تاپینگ های مختلف)، تماکی (دستپیچ که دورپیچ جلبک داره)، تمپورا (میگو و... در مایه ی تمپورا زده شده و سرخ شده) و ساشیمی (گوشت تازه ی سالمون، تن و... که خام برش زده شده و خورده میشه)
اینکه میگن کالیفرنیا رول و فیلادلفیا رول واینها، اسم های محلیه بیشتر... این اسم ها ژاپنیه...
در کنارش مت (برای رول کردن سوشی رول ها)، برنج سوشی، نوری (جلبک دریایی)، واسابی (یه نوع سس خیلی تند و تیز که به شدت با خود سوشی همخونی داره)، گاری (ترشی زنجبیل که اینم عالیه) و سس سویا که در عکس نیست... 

در کل سوشی خودش مزه ی خاصی نداره و در برنجش فقط یکم سرکه میریزیم، حتی نمک نمی زنیم، جلبک و اینها هم که بی مزه هستن، ماهی و خیار و اینها هم که نپخته و بی ادویه خب طعم آنچنانی ندارن... اما اون سه تا سسی که کنارش میاد (سویا، واسابی و گاری) مزه های شور، تند، ترش ایجاد می کنن که انگار توی دهن جشن گرفتن و هر کدوم یه گوشه می رقصن Big Grin Big Grin Big Grin

[تصویر:  hqdefault.jpg]

یه نمای زنده و نزدیکتر از انواع سوشی ها
[تصویر:  Difference_Between_Nigiri_Sashimi_Sushi_...ushi_2.jpg]

چاپ این مطلب

  ایده های تزئین کیک بدون ماسوره و ابزار خاص
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۱۲:۲۲ عصر - انجمن: کیک - پاسخ (5)

تزئین کیک با مارشمالو Heart

[تصویر:  St_Patricks_Day_Cake_58def3a95f9b58ef7ee969c3.jpg]


تزئین کیک با تنقلات آماده مثل کیت کت، ترافل، اسمارتیز، پاستیل، بیسکوییت و...
[تصویر:  Birthday_Cakes_Chocolate_Box_Cake_Recipe..._Video.jpg]

[تصویر:  98008344fd0fee2ea3137d800e9c2bac.jpg]

چاپ این مطلب

  مراقبت های پس از زایمان
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۱۰:۱۰ صبح - انجمن: والدگری - پاسخ (9)

یه سری لوازم برای بعد از زایمان نیازه...
لوازم ضروری و واجب رو با رنگ قرمز نشون دادم

ساک مادر:
دفترچه بیمه
پرونده پزشکی
جواب آزمایش ها و سونوهای دو هفته آخر (اگر تو پرونده پزشکی گروه خونی و rh نوشته نشده، جواب آزمایشی که این دو مورد توش قید شده باشه)
شناسنامه و کارت ملی خود و همسر

وسایل شخصی:
مسواک
صابون
شانه
لوازم آرایش
خمیردندان
چاقو
دمپایی
قاشق
لیوان
حوله استخری نازک
لباس زیر یک بار مصرف توری حداقل 2 تا (بعضی بیمارستان ها خودشون میدن)

پوشک سایز بزرگ از اونایی که قدیم واسه بچه ها با لاستیکی می بستن 1 بسته (اینم 1-2 بسته خود بیمارستان میده احتمالا)
(احتمالا خیلیاش توی خود بیمارستان هست و برای خیلیا آرایش کرده بودن مهم نیست)

یک دست لباس کامل برای خروج از بیمارستان (تنگ نباشه چون هنوز اندازه یه خانم 5ماهه شکم دارید)
دوربین به همراه شارژر- شارژر موبایل

خوشبو کننده - مام ضد عرق (لباس بیمارستان پلاستیکی هست و الانم که هوا گرم و خودتون می تونین تصور کنین بعد از 3-4 ساعت درد کشیدن چه بویی خواهیم داد!!!) ترجیحا قبل از رفتن به بیمارستان دوش بگیریم
جوراب ضخیم (تو مراحلی از زایمان طبیعی ممکنه پاتون یخ کنه)
یه کیسه بزرگ واسه لباس های کثیف (اینم ممکنه بیمارستان بده)
سوتین شیردهی
شکلات کاکائویی، خرما، برگه زردآلو یا انجیر خشک برای بیرون روی، آبمیوه طبیعی (ترجیحا آب هویج)
کمپوت به خصوص گلابی و آناناس این هم برای بیرون روی... خیلی مهمه که حتما بیرون روی داشته باشید...

ساک نوزاد:
1 دست لباس کامل با کلاه و دستکش
تمام وسایل تعویض پوشک به همراه 1 بسته پوشک سایز 0
پتوی نازک و بالش
1 استکان کوچک و 1 قاشق چای خوری(اگه بچه سینه رو نگرفت با اینا بهش شیر میدیم. ترجیحا شیشه شیر نبرید که بچه از اون اول به شیوه مک زدن به شیشه عادت نکنه)

ساک مامای همراه:
(اگر مامای همراه می گیرید یا اگر بیمارستان اتاق زایمان بدون درد داره و ماماهاش در این مورد آموزش دیده اند)

برای زایمان طبیعی: 
نیم لیتر شربت زعفران (نیم لیتر آب + 2 ق غ عسل + نیم ق چ زعفران دم کرده) حتما شربت تازه باشه
کیف آبگرم روکش دار( از اون قدیمی ها که بدنش پلاستیکی بود نه، می سوزیم خب! اگه روکش نداره واسش بدوزید)
ویبره دستی کوچک (از اینا مینی ماساژور بدن مدل هوشمند)
چسب ضد درد بزرگ بدون بو


به جز مدارک پزشکی، خوراکی ها و کیف مامای همراه با خودتون چیزی داخل زایشگاه نبرید. بذارید بیرون تو ماشین بمونه، هروقت لازم شد میگن همراهتون بیاره. 

میز کنار تخت کوچیکه و بیخود دور و برتون شلوغ میشه. 

خوندن 110 تا آیت الکرسی موقع زایمان خیلی خوبه اگر دوست داشتین یه تسبیح یا صلوات شمار هم ببرید.


راستی اگه دوست دارین و البته فکر می کنین اون موقع حوصله اش رو دارید می تونین رو گوشی تون آهنگ های مدیتیشن بریزید و با هدفن ببرید تا زمانی که در اتاق لیبر هستین گوش کنید. "



حتما قبل از زایمان از بیمارستان بپرسید که چه چیزایی واسه خودتون و بچه میدن، بعضی بیمارستان یه دست لباس به بچه می پوشونن یا یه ساک به خودتون میدن که لوازم شخصی توش هست که نخواید وسیله اضافه از بیمارستان بگیرید یا با خودتون ببرید.



ساکتون رو هم از هفته37 اماده کنید Heart

چاپ این مطلب

  تعیین جنسیت، شایعه یا واقعیت؟
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۷، ۱۰:۰۰ صبح - انجمن: والدگری - پاسخ (1)

بحث تعیین جنسیت چیزیه که توی خیلی از کشورها هست...
معروفترینش شاید همین جدول چینی باشه Big Grin

[تصویر:  96.jpg]

ولی یه سری غذاها و شرایط هم هستن که احتمال دختر یا پسر شدن رو تغییر میدن... بازهم در این مورد صحبت خواهم کرد... 

خیلی از دوستای من طبق همین جدول بدون اینکه با بدنشون کاری کرده باشن، همین جنسیت ها رو باردار شدن...

قسمت سبز عمودی سن مادره، سبز افقی در بالا هم ماهیه که بارداری درش اتفاق میفته (بر حسب ماه های میلادی)
آبی: پسر
صورتی: دختر

چاپ این مطلب