مهمان گرامی، خوش‌آمدید!
شما قبل از این که بتوانید در این انجمن مطلبی ارسال کنید باید ثبت نام کنید.

نام کاربری
  

گذرواژه‌
  





جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

آمار انجمن
» اعضا: 499
» آخرین عضو: Negin
» موضوعات انجمن: 437
» ارسال‌های انجمن: 138,392

آمار کامل

کاربران آنلاین
در حال حاضر 240 کاربر آنلاین وجود دارد.
» 0 عضو | 238 مهمان
Bing، Google

آخرین موضوع‌ها
امروز غذا چی داری (۱) ++ب...
انجمن: امروز غذا چی دارم
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۴/۲، ۰۲:۳۷ عصر
» پاسخ: 5,662
» بازدید: 2,364,850
محصولات مراقبتی پوست و بد...
انجمن: سلامتی، زیبایی و تناسب اندام (پوست و مو - ورزش - تغذیه - سلامت روح)
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۲۰، ۰۸:۵۳ عصر
» پاسخ: 299
» بازدید: 128,737
تبادل نظر درباره ی خرید ط...
انجمن: الان چی ترنده؟
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۴، ۰۸:۳۴ صبح
» پاسخ: 206
» بازدید: 104,207
چکاپ های پزشکی خانواده
انجمن: تبادل نظر درباره ی پزشکان مختلف
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۰:۴۹ صبح
» پاسخ: 44
» بازدید: 24,005
خريد خانه
انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۰:۳۴ صبح
» پاسخ: 587
» بازدید: 253,304
کاش قبل از مادر شدن می دا...
انجمن: والدگری
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۲:۴۴ صبح
» پاسخ: 147
» بازدید: 101,470
مدیریت هزینه ها
انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۲، ۰۲:۴۶ صبح
» پاسخ: 195
» بازدید: 104,813
غذای کودک
انجمن: والدگری
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۲، ۰۲:۲۶ صبح
» پاسخ: 2,063
» بازدید: 922,520
ایده های پذیرایی
انجمن: مهمان نوازی من
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۳۳ عصر
» پاسخ: 26
» بازدید: 8,279
عکس کیک و شیرینی هایی که ...
انجمن: کیک
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۳۲ عصر
» پاسخ: 137
» بازدید: 104,467
عکس و قیمت و محل جدیدترین...
انجمن: الان چی ترنده؟
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۲۷ عصر
» پاسخ: 70
» بازدید: 50,838
امروز غذا چی داری؟ (با عک...
انجمن: امروز غذا چی دارم
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۲۲ عصر
» پاسخ: 288
» بازدید: 242,881
انواع مزه دار کردن گوشت م...
انجمن: تهیه و نگهداری مواد اولیه
آخرین ارسال توسط: Rose
۱۴۰۵/۳/۱۰، ۰۲:۴۵ عصر
» پاسخ: 45
» بازدید: 20,766
پرسش و پاسخ آشپزی
انجمن: پخت و پزهای من
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۰، ۰۳:۳۸ صبح
» پاسخ: 1,241
» بازدید: 614,192

 
  نکات و ایده های مرتب بودن منزل
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۲۱، ۰۱:۰۷ عصر - انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل - پاسخ (10)

اینجا عکس ایده های مرتب بودن منزل رو میذاریم یا پیشنهادات امتحان شده مون رو قرار میدیم Heart

مثلا استفاده از سبدهایی که سوراخ دارن (برای جلوگیری از بو گرفتن):
[تصویر:  b3f0cb2e02f53194d55e4f67c6875f0a.png]


یا روش های مناسب تا زدن (این روش خیلی به فضاسازی کمک می کنه، خیلی هم هم هچیز مرتب می مونه نسبت به تا کردن های مربعی):
[تصویر:  organizing_products_on_amazon_cat.jpg]

استفاده از ظروف یک شکل (حتی می تونید مثلا همه ی عسل یا مربا یا هر چیزی رو همیشه از یه برند بخرید و بعد از شستشو ازشون بعنوان جای ادویه یا جای حبوبات استفاده کنید... واقعا جوابگو هست و نیازی به صرف هزینه های آنچنانی نیست، خریدی هم که می کنید موادش رو خودتون مصرف می کنید بهرحال)، تعبیه ی یک مکان مشخص برای دسته بندی های جداگانه (ادویه ها، روغن ها، طعم دهنده های مایع، پاستا، ظروف چرخان، حبوبات، ادویه ها وووو...)
[تصویر:  14697539_D42A_49FC_9E3D_AE64D16C93EF_1_201_a.jpeg]


اگه ظروفتون یک اندازه نیستن، می تونید از ظروفی که زاویه دارن استفاده کنید و اونها رو باهم چفت کنید تا مرتب دیده بشن...
[تصویر:  354D275B_1973_44F2_B03F_EB63F4BE315A_1_201_a.jpeg]

چاپ این مطلب

  اسموذی (Smoothie)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۲۱، ۱۲:۵۴ عصر - انجمن: نوشیدنی ها - بدون پاسخ

یه سری نوشیدنی های تابستونی هستن که خیلی مفیدن... برعکس شربت و نوشیدنی های بی خاصیت، اسموذی ها پر از مواد و میوه ها و سبزیجات سالم و خام هستن... تازه و خوشمزه بدون شکر و مواد اضافی... تازه تازه درست میشن، تازه تازه هم خورده میشن...

چند تا از ترکیبا توی عکس اول اومده و اصلش میوه های یخ زده با یک مایع هست...
تفاوتش هم با نایس کریم اینه که نایس کریم، مایع نداره اما اسموذی حالا شیرهای حیوانی یا گیاهی، آب لیمو یا آب معمولی می تونه داشته باشه...
[تصویر:  1463411030_delish_smoothie_cheat_sheet.jpg]

عکس های بعدی هم ترکیبات اسموذی کنارشون هست:
[تصویر:  beeren_smoothie_2560x1920.jpg]

[تصویر:  smoothies_fuer_den_fruehling.jpg]

چاپ این مطلب

  تزئینات نوشیدنی
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۲۱، ۱۱:۳۹ صبح - انجمن: نوشیدنی ها - پاسخ (5)

می رسیم به بحث جذاب تزئین نوشیدنی ها Cool
این کارهای کوچولو، ایده های فوق العاده ساده ولی جذابی هستن
من خودم برای خواستگاری بیش از 1 دهه پیش که دسترسی به اینترنت و اینها به این وسعت نبود، نعنا و گل محمدی رو از این کیوب های یخ درست کردم و اگه بدونید همسرم میگفت توی خونه شون ولوله ای به پا افتاده بود که عروس (یعنی اینجانب Big Grin) چه سلیییقه ای داره Angel

خلاصه که اصلا کاری نداره ولی خیلی پذیراییتون رو شیک میکنه انگار که خیلی وقت هم براش گذاشتتید اما واقعا براحتی اگه چیزی دارید که اضافه هست می تونید بذارید یخ بزنه...
برای شربت ها، چند تا برگ نعنا، تخم شربتی، خاکشیر یا حتی یا مثلا زرشک تازه دارید، زیاده، قشنگ چند تاش رو بریزید توی قالب و بذارید یخ بزنه فوق العاده قشنگ میشه... 
ریحون، رزماری یا حتی جعفری (برای مثلا دوغ)
میوه های کوچیک مثل بلوبری، آلبالو، گیلاس، اینها رو کامل یا چندتا باهم می تونید بذارید یخ بزنن... 
میوه های درشت تر مثل پرتقال، لیمو، توت فرنگی و... رو می تونبد قاچ کرده و چند قسمت کنید...
اگه پوره ی میوه دارید (مثلا توت فرنگی یا هندونه اضافی مونده تخم هاش رو دربیارید و پوره کنید و بذارید یخ بزنه) می تونید بذارید توی قالب های خوشگل یخ بزنن
 آب میوه ها مثل پرتقال، هندوانه، سیب، آلبالو و هر چیز دیگه و حتی آب لیموی خونگی رو می تونید بذارید یخ بزنن و بندازید توی شربت ها، اسلاش ها و یا حتی آب همون میوه یا میوه های مشابه می تونید استفاده کنید Heart

[تصویر:  Screen_Shot_2020_04_15_at_4_48_11_PM_900x602.png]

[تصویر:  ice_cube_tray_feature_ss.jpg]

[تصویر:  IceCubeHacksFI_2.jpg]

چاپ این مطلب

  کُشاری (Koshari)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۲۰، ۰۸:۵۱ عصر - انجمن: آشپزی خاورمیانه و غرب آسیا به جز ایران - بدون پاسخ

کشاری یه غذای مصریه که با یکم تغییرات (مثل دم گذاشتن محتویاتش یا سرو کردن سس گوشتی در کنارش Big Grin) به شدت با ذائقه ی ما جوره...
چیزی شبیه به عدس پلو ولی همراه با پاستا و نخود...
سس گوشتی هم نداره اما برای هماهنگی بهتر با ذائقه ی ایرانی میشه سسش رو گوشتی درست کرد (چیزی مثل سس گوشتی کنار عدس پلو یا واویشکا).

عکس پایین از کشاری اصل مصریه که دم کشیدن و سس گوشتی نداره Rolleyes من یه سری تغییرات میدم که خوشمزه تر شه Big Grin

[تصویر:  koshari_II.jpg]

مواد لازم برای کوشاری
برنج: دو و نیم پیمانه
عدس: حدود 450 گرم
نخود: 1 پیمانه
پاستای لوله ای سایز متوسط یا ریز: حدود 450 گرم (وزن خشک)
نمک و فلفل و روغن به میزان لازم

مواد لازم برای سس کوشاری
پیاز خلالی: 1 عدد
سیر له شده: 2 حبه
گوجه فرنگی: 2 تا 3 عدد
سس گوجه: 3 ق غ
روغن، نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم

طرز تهیه کوشاری مصری
عدس و نخود رو جداگانه بپزید و آبکش کنید تا آب اضافی اون خارج بشه (یا بذارید آبشون تموم شه).
پاستا رو به روش روی بسته آماده کنید.
برنج رو آبکش کنید و با بقیه ی مواد به صورت لایه لایه در قابلمه بذارید تا غذاتون دم بیاد.

طرز تهیه سس کوشاری:
پیاز رو تفت بدید و سیر رو هم اضافه کنید تا قشنگگگگ سرخ بشن (مثل پیاز روی آش رشته)
وقتی سیر و پیاز سرخ شدند، گوجه رو اضافه کنید و باز هم تفت بدید، وقتی رنگ گوجه باز شد، سس و نمک و فلفل رو اضافه کنید و کمی آب بریزید و اجازه بدید تا سس غلیظ بشه.



و غذا آماده اس!

من خودم کته می کنم و دوست هم داریم Big Grin کنارشم گوشت چرخ کرده توی سسش میزنم و عالی میشه... غذای ملی مصره ولی دلیل نمی شه ما دستور رو عین خودشون بدرستیم که Big Grin
پاستای مورد استفاده می تونه از پاستاهای زیر باشه که اولی دقیق همونیه که خودشون استفاده می کنن:
[تصویر:  Ditalini_230.jpg]

[تصویر:  gomiti_elbow_pasta_chifferi_2_640x433.jpg]

چاپ این مطلب

  تبادل نظر درباره ی بیمارستان ها و کلینیک ها برای مشکلات چشم و بینایی
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۲۰، ۰۸:۲۵ عصر - انجمن: بررسی و تبادل نظر درباره ی بیمارستان ها - پاسخ (5)

من خودم از کلینیک چشم پزشکی نور به شدت راضی هستم... تا مشکلی پیش میاد سریع میرم و همیشه هم هستن...
البته من مراکز دیگه رو ندیدم اما از دکترهای اینجا راضی هستم...
ولی خب از انتظار طولانیش اصلا راضی نیستم...

چاپ این مطلب

  تبادل نظر درباره ی متخصصین پوست
ارسال کننده: Sufii - ۱۴۰۰/۳/۲۰، ۰۱:۵۸ عصر - انجمن: تبادل نظر درباره ی پزشکان مختلف - پاسخ (42)

دوستان پزشک متخصص پوست که در زمینه ویتیلیگو ماهر باشند میشناسید؟ ممنون میشم معرفی کنید

چاپ این مطلب

  درخواست ترجمه ی دستورات دسر، کیک و شیرینی از زبان انگلیسی
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۹، ۰۹:۳۰ عصر - انجمن: کیک و شیرینی و دسر - بدون پاسخ

اگه دستور خوب دسر، کیک و شیرینی به زبان انگلیسی دیدید اما نتونستید ترجمه کنید، اینجا بذاریدش تا دوستانی که توانایی دارن ترجمه کنن و همگی استفاده کنیم Heart

چاپ این مطلب

  درخواست ترجمه ی دستورات غذایی به زبان انگلیسی
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۹، ۰۹:۲۷ عصر - انجمن: پخت و پزهای من - بدون پاسخ

اگه غذایی توی نت دیدید و متوجه نشدید چی میگه، می تونید اینجا دستورات رو با لینک دستور بذارید تا اگه کسی توانایی داشت، ترجمه کنه Cool

چاپ این مطلب

  هونکار بیگیندی (Hünkar Beğendi) یا خان پسندید
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۹، ۰۸:۴۳ عصر - انجمن: آشپزی خاورمیانه و غرب آسیا به جز ایران - بدون پاسخ

هونکار بیگیندی یه غذای ترکیه ایه که خیلیییی خوشمزه اس و حتی کسانی که بادمجان دوست ندارن عاشقش میشن! اصلا تصور نکردنیه که بادمجان همچین چیزی بشه Big Grin ولی ببینید در چه حد خفنه که اسمش به فارسی یعنی خان پسندید Big Grin

[تصویر:  5eb427baadcdeb0ce066fcf3.jpg]

مواد لازم
گوشت گوسفندی: 500 گرم

بادمجان: یک کیلو 
پیاز نگینی: 2 عدد متوسط

گوجه فرنگی خرد شده: 2 عدد (اگه میخواید قرمز شه گوجه ها درشت و خوشرنگ باشن)
سیر خرد شده: 4 حبه
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
آرد: 3 قاشق سوپ خوری
شیر: یک لیوان
پنیر موزارلا: 100 گرم
جعفری خورد شده: برای تزئین


روش تهیه
گوشت رو خرد کرده و در پیاز و روغن تفت میدیم و نمک و فلفل رو اضافه می کنیم.

بعد که تفت خورد گوجه های خرد شه رو اضافه می کنیم.

بعد از اینکه گوجه هم تفت خورد، 2 لیوان آب جوش اضافه میکنیم و میذاریم کامل بپزه

بادمجان ها رو کباب کرده، پوست گرفته و حسابی خرد می کنیم (میشه حتی لهشون کرد). 

آرد رو با یکم روغن تفت داده و بادمجان ها رو اضافه می کنیم.

بعدش شیر رو اضافه کرده و باز یکم نمک و فلفل میزنیم و مزه رو تنظیم می کنیم.

در ادامه پنیر موزارلا رو توی مخلوط بشامل و بادمجون ریخته و هم می زنیم و خاموش می کنیم.

بادمجان رو در دیس کشیده و گوشت پخته رو روش میذاریم و با قطرات روغن گوشت و جعفری ها تزئین می کنیم.

چاپ این مطلب

  دستورات آشپزی با مواد خارجی
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۹، ۰۸:۱۶ عصر - انجمن: پخت و پزهای من - بدون پاسخ

دستورات غذایی که توشون مواد متفاوت نسبت به غذاهای ایرانی هست رو می تونید اینجا قرار بدید.

موادی مثل کینوا، سیب زمینی های شیرین و بنفش و...، حبوبات متفاوت و رنگی، جلبک ها، ادویه های جدید و متفاوت و سالم، شور و ترشی های متفاوت و خارجی، پنیرها و سس های متفاوت و مزه های جدید و خلاصه هر چیزی که توی غذاهای ایرانی پیدا نمیشه یا تازه وارد سفره ی غذایی مردم شده Smile

[تصویر:  thai_coconut_quinoa_bowls_4_sq.jpg]

چاپ این مطلب