مهمان گرامی، خوش‌آمدید!
شما قبل از این که بتوانید در این انجمن مطلبی ارسال کنید باید ثبت نام کنید.

نام کاربری
  

گذرواژه‌
  





جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

آمار انجمن
» اعضا: 499
» آخرین عضو: Negin
» موضوعات انجمن: 437
» ارسال‌های انجمن: 138,392

آمار کامل

کاربران آنلاین
در حال حاضر 238 کاربر آنلاین وجود دارد.
» 1 عضو | 235 مهمان
Bing، Google، elhammehrdad

آخرین موضوع‌ها
امروز غذا چی داری (۱) ++ب...
انجمن: امروز غذا چی دارم
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۴/۲، ۰۲:۳۷ عصر
» پاسخ: 5,662
» بازدید: 2,367,121
محصولات مراقبتی پوست و بد...
انجمن: سلامتی، زیبایی و تناسب اندام (پوست و مو - ورزش - تغذیه - سلامت روح)
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۲۰، ۰۸:۵۳ عصر
» پاسخ: 299
» بازدید: 128,802
تبادل نظر درباره ی خرید ط...
انجمن: الان چی ترنده؟
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۴، ۰۸:۳۴ صبح
» پاسخ: 206
» بازدید: 104,258
چکاپ های پزشکی خانواده
انجمن: تبادل نظر درباره ی پزشکان مختلف
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۰:۴۹ صبح
» پاسخ: 44
» بازدید: 24,008
خريد خانه
انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۰:۳۴ صبح
» پاسخ: 587
» بازدید: 253,933
کاش قبل از مادر شدن می دا...
انجمن: والدگری
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۲:۴۴ صبح
» پاسخ: 147
» بازدید: 101,625
مدیریت هزینه ها
انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۲، ۰۲:۴۶ صبح
» پاسخ: 195
» بازدید: 104,820
غذای کودک
انجمن: والدگری
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۲، ۰۲:۲۶ صبح
» پاسخ: 2,063
» بازدید: 923,572
ایده های پذیرایی
انجمن: مهمان نوازی من
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۳۳ عصر
» پاسخ: 26
» بازدید: 8,285
عکس کیک و شیرینی هایی که ...
انجمن: کیک
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۳۲ عصر
» پاسخ: 137
» بازدید: 104,632
عکس و قیمت و محل جدیدترین...
انجمن: الان چی ترنده؟
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۲۷ عصر
» پاسخ: 70
» بازدید: 50,854
امروز غذا چی داری؟ (با عک...
انجمن: امروز غذا چی دارم
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۲۲ عصر
» پاسخ: 288
» بازدید: 242,991
انواع مزه دار کردن گوشت م...
انجمن: تهیه و نگهداری مواد اولیه
آخرین ارسال توسط: Rose
۱۴۰۵/۳/۱۰، ۰۲:۴۵ عصر
» پاسخ: 45
» بازدید: 20,771
پرسش و پاسخ آشپزی
انجمن: پخت و پزهای من
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۰، ۰۳:۳۸ صبح
» پاسخ: 1,241
» بازدید: 614,626

 
  فسنجان (Fesenjan)
ارسال کننده: Almam - ۱۴۰۱/۱/۱۷، ۱۲:۵۵ صبح - انجمن: انواع خورش های ایرانی - بدون پاسخ

بچه ها لطفا طرز تهیه خورشت های خوشمزه تون رو ( قیمه ، قورمه سبزی ، خورشت هویج ، خورشت آلو اسفناج ، خورشت فسنجان ، خورشت بادمجان ، خورشت کرفس و ...) ، اینجا یاد بدید بهمون.لطفا مقادیر رو دقیق بفرمایید تا برای دوستان مفید باشه و بتونند استفاده کنند Heart


خورشت فسنجان

[تصویر:  screenshot_2022-04-05-23-58-24-1_4ie9.png]

مواد لازم ۴-۵ نفر :

1 لیوان گردو آسیاب شده(من آسیاب نمیکنم،دستی میکوبم)
2-3 قاشق بزرگ رب انار مهرام(دلخواه)
1 عدد سینه مرغ
1 عدد پیاز متوسط
زعفران-نمک-شکر
مراحل
گردوهارو با ۴ لیوان آب سرد و چندتا تیکه یخ داخل قابلمه میریزیم و با شعله ملایم میذاریم تا به روغن بیفته.
هر موقع دیدیم آب داخل قابلمه کم شده،آب سرد و یخ اضافه میکنیم و میذاریم رو حرارت ملایم خوب جا بیفته.
پیاز رو رنده میکنیم و با کره(یا هر روغنی که استفاده میکنین،من از روغن زرد استفاده کردم) و زعفران تفت میدیم.بعد سینه مرغ رو که مکعبی درشت برش زدیم به پیاز اضافه میکنیم و تفت میدیم. سپس به فسنجون اضافه ش میکنیم و اجازه میدیم رو حرارت ملایم ۳ ساعتی بجوشه و جا بیفته.یه ساعت مونده هم رب انار و نمک و یه قاشق شکر اضافه میکنیم(طعمش بستگی به ذائقه تون داره،که شیرین دوس دارین باشه یا ترش)
و با برنج زعفرونی سرو میکنیم.نوش جان

***نکته مهم:اگه دیدین فسنجان لعاب کافی نداره،یه قاشق آرد گندم رو خوب تفت بدین تا بوی خامیش گرفته بشه و رنگش نخودی بشه،بعد به فسنجون اضافه کنین و اجازه بدین چندتا قل بزنه بعد زیرشو خاموش کنین.

چاپ این مطلب

  انواع نان های ساده و مغزدار ایرانی و خارجی خودمون + عکس
ارسال کننده: Almam - ۱۴۰۱/۱/۱۶، ۰۴:۱۳ عصر - انجمن: پخت و پزهای من - پاسخ (4)

بچه ها اینجا عکس نون های خوشمزه تون رو برامون بذارید Heart

چاپ این مطلب

  شیرینی برنجی یا نان برنجی (Nan-e berenji- shirini berenji)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۱/۱/۱۵، ۱۲:۰۷ صبح - انجمن: شیرینی خشک - بدون پاسخ

شیرینی برنجی سنتی با دستور خانم جمشيديان عزیز 
با این مواد 46 قطعه شیرینی به دست میاد

[تصویر:  4384f57443cb57639f29cccbfa9cf49293aac71c_1630170850.jpg]

مواد لازم
كره دوغ گرفته يا روغن کاملا جامد یا روغن صاف قنادی: 150 گرم
پودر قند: 120 گرم
زرده تخم مرغ: 2 عدد
وانیل: کمی
آرد برنج: 375 گرم
گلاب و شير: به قدر كافی
زعفران (دلخواه)

1) روغن صاف و پودر قند را با همزن برقی كاملا بزنید.
2) زرده و وانیل را اضافه و بزنید و سپس آرد برنج را کم کم بریزید. 
3) اگر خمیر خشک بود برای تنظيم لطافت خمير، کمی گلاب يا شير بریزید (گلاب زیاد، خمیر را خشک می‌کند، کمی گلاب، و بعد ذره ذره شیر بریزید) و خمير را كاملا ورز بدهيد تا خمير يكدستی شود.
4) خمير را در نایلون 12 ساعت در دمای آشپزخانه استراحت بدهيد.
5) از خمير به اندازه فندق برداريد و بعد از گرد کردن روش مهر بزنيد و يا با دست صاف كنيد و توسط يك ماسوره ساده كوچك نقش بندازيد و طبقه وسط فر با حرارت 175 بمدت 10 دقيقه تا دور شيرينی كمی طلايی شود.

[تصویر:  nan-berenji.jpg]

نکات شیرینی:
✔️برای زعفرانی کردن خمیر، به آن زعفران آب شده غلیظ اضافه کنید.
✔️شیرینی رو حدود 12 تا 15 دقیقه توی فر بذارید بعد صبر کنید تا خنک بشه سپس از کاغذ جدا کنید تا خرد نشه.
✔️حتما آرد برنج را از الک حریر رد کنید و پودر قند رو هم الک کنید. بعد وزنشون کنید.
✔️نشانه پخت کامل نچسبیدن شیرینی به سینی و خیلی کم، رنگ گرفتن ته شیرینی هستش.
✔️زعفران را غلیظ درست کنید.افزودن زعفرون رقیق باعث خشک شدن خمیر شیرینی میشه.
✔️ارتفاع شرینی برای قالب زدن حدود نیم سانته.خمیر رو لای دو نایلون باز و کاتر دلخواه بزنید.

✔️گرفتن دوغ کره:
کره با حرارت کم ذوب شود.
سپس بگذارید در یخچال تا ببندد. به آرامی آن را سوراخ کرده و دوغاب رو که ته ظرف جمع شده دور بریزید.


[تصویر:  c6a5f4cd-1ac9-45e4-8262-b38cea6fea5f--20...om-039.jpg]

چاپ این مطلب

  پرسش و پاسخ در مورد مسائل جنسی
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۱/۱/۱۱، ۰۵:۲۸ عصر - انجمن: زنانگی - پاسخ (83)

Heart Heart

چاپ این مطلب

  با این پارچه چی بدوزم؟
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۱/۱/۱۱، ۰۵:۲۷ عصر - انجمن: هنری - پاسخ (85)

اینجا می تونید اطلاعات پارچه های ندوخته تون رو با عکس هاش بذارید و در مورد مدل های مناسبی که میشه با اونها دوخت تبادل نظر کنید Heart

چاپ این مطلب

  سبزی های محلی
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۱/۱/۱۱، ۰۵:۲۴ عصر - انجمن: تهیه و نگهداری مواد اولیه - پاسخ (7)

با توجه به اینکه توی فصل بهاریم و دشت ها و صحراها پر از گیاهان مفید صحرایی شده، اینجا به معرفی و پرسش و پاسخ درباره ی این گیاهان می پردازیم. اگر اطلاعاتی در مورد تکثیر یا برداشت صحیح این گیاهان هم دارید می تونید توی این تاپیک به اشتراک بذارید

روش استفاده و فوایدش رو هم بگید

چاپ این مطلب

  شیرینی نخودچی (Persian Chickpea Cookie - Shirini nokhodchi)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۱/۱/۱، ۰۸:۳۵ عصر - انجمن: شیرینی خشک - پاسخ (2)

یک دستور تقریبا استاندارد شیرینی نخودچی خانگی رو براتون میذارم که از مامی سایت گرفتم. دستور مطمئنی هست

[تصویر:  shirini-nokhodchi-450x450_hiab.jpg]

مواد لازم:
آرد: 500 گرم ( 450 گرم آرد نخودچی + 50 گرم آرد گندم یا بهتر از اون آرد برنج)
پودر قند: 250 گرم
روغن جامد: 250 گرم
پودر هل: 1 قاشق چایخوری


طرز تهیه:
1) ابتدا روغن را روی حرارت غیرمستقیم میگذاریم تا روان شود، سپس کنار میگذاریم تا باز به حالت نیمه جامد درآید.

2) پودر قندها و آردها رو جداگانه الک کرده و همه رو با و پودر هل مخلوط کنید و بعد روغن را کم کم اضافه کرده و هم بزنید تا زمانی که روغن تمام شود.

3) تمام خمیر را یکبار از چرخ گوشت رد کنید و داخل یک نایلون گذاشته و چند ساعت در یخچال قرار دهید.

4) فر را یک ربع قبل از انتقال شیرینی ها به داخل فر روشن کنید.

5) نهایتا بعد از 24 ساعت، از یخچال بیرون آورده و یکبار دیگر چرخ کرده و بعد با ضخامت 1 سانتی متر روی یک لایه نایلون با وردنه باز کرده و قالب بزنید و روش رو با تخم خرفه یا خلال پسته یا کنجد یا رعفرون تزئین کنید)

6) کف سینی را کاغذ روغنی بیاندازید و شیرینی را با فاصله کم داخل سینی بچینید و به مدت 10 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید (زمان قطعی نیست و باید حواستون باشه).
سه مشخصه اصلی پخت شیرینی نخودچی اینهاست: عطر و بوش به مشامتون برسه. زیر شیرینی مقدار خیلی کمی قهوه ای شه و چسبنده نباشه. در اواخر پخت یکی از شیرینی ها را با کارد نصف کنید تا از پخت کامل آن اطمینان حاصل کنید.

7) بعد از اینکه از داخل فر درآوردید، بگذارید کاملاً خنک شود، سپس از روی سینی برداشته و داخل ظرف بچینید.


* به جای چرخ کردن میشه حسابی خمیر رو ورز داد...
* هر چی خمیر بیشتر استراحت کنه، نتیجه بهتره


[تصویر:  shirini-nokhodchi-b-fer_iuec.jpg]
عکس ها از نت

چاپ این مطلب

  دستور انواع پیتزا
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۱/۱/۱، ۰۸:۰۲ عصر - انجمن: آشپزی غربی - بدون پاسخ

پیتزا تندوری که امروز درست کردم
خمیرش خمیر جادویی با این دستور

[تصویر:  photo_2022-03-21_17-41-48_eeu.jpg]

نصفش پنیرپیتزا و گودا داره برای پدر و پسر، یه قسمتم برای من بدون گودا و پنیر خیلی کم

موادی که استفاده کردم:
رون مرغ: 3 عدد
پیاز: 1 عدد بزرگ
فلفل دلمه ی سبز: نصف یک عدد کوچک
پنیر پیتزا و گودا: هر چی کرمته  Big Grin
کچاپ: مقداری
زیتون: در حد 200 گرم
ادویه تندوری که تست ترکیب جدید بود و دوست نداشتم و کماکان ترکیب قبلی رو بیشتر می پسندم:
http://khanumha.com/showthread.php?tid=2...09#pid6209
روغن زیتون: در حد 2 ق غ


طرز تهیه:
1) رون مرغ رو با پیاز و نمک گذاشتم کامل پخت و بعدش سریع ریش ریشش کردم
2) ادویه رو زدم و کامل مخلوطشون کردم و بعدش روغن زیتون زدم که طعم توی گوشت بمونه
3) خمیر رو پهن کردم و روش کچاپ مالیدم و مواد رو ریختم روش زیتون و بعدش پنیر پیتزا و بعدش گوداها رو گذاشتم و گذاشتم توی آون تستر

* من این مدلی که بعد از پخت مرغ ادویه بزنم رو برای پیتزا نپسندیدم... ولی مرینید تندوری رو به شدت می پسندم... فکر کنم سری بعد همون کباب تندوری درست کنم، بعد ریش ریش کنم و مستقیم بریزم روی پیتزا و....

این هم برش خورده ش:
[تصویر:  photo_2022-03-21_17-41-45_n4ql.jpg]

چاپ این مطلب

  شیرینی ملکه بادام (Queen of Almond)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۱/۱/۱، ۰۷:۳۹ عصر - انجمن: شیرینی خشک - بدون پاسخ

یه شیرینی بسیار شیک و خوشمزه شیرینی ملکه بادام هست که بسیار مناسب عیده

[تصویر:  _d8_b4_db_8c_d8_b1_db_8c_d9_86_db_8c-_d9...5_8w77.jpg]

دستور از مامی سایت هست


میزان مواد لازم و دستور تهیه برای یک سینی 30 ×40 در نظر گرفته شده است.
مواد لازم خمیر
آرد: 375 گرم
پودر قند: 125 گرم  ( من خودم همیشه 60گرم بیشتر نمی ریزم چون خیلی شیرین میشه)
روغن جامد: 170 گرم (یا 200گرم کره)
تخم مرغ کامل: 2 عدد
هل: 1/2 قاشق چايخوری
خامه: 50 گرم
بيکينگ پودر: 1/2 قاشق چايخوری

مواد رويه ملکه بادام
عسل: 200 گرم
خلال بادام: 200 گرم
کره: 75 گرم
خامه: 50 گرم
شکر: 100 گرم
زعفران دم کرده: 2 قاشق سوپخوری

طرز تهيه :
1) پودر قند و روغن را با همزن بزنيد
2) سپس تخم مرغ ها و پودر هل و خامه رو اضافه کنيد
3) در آخر مواد خشک یعنی آرد و بیکینگ پودر رو اضافه کنید و همچنان به همزدن ادامه دهيد تا خمير يکنواختي بشه ( اول یکم با قاشق مواد رو بهم بزنید که همه جا پر آرد نشه بعد با همزن ادامه بدید)
4) مواد را به طور يکنواخت کف سینی پهن کنيد و سيني را در طبقه وسط فر با دماي 170 درجه سانتيگراد به مدت 10 دقيقه بگذاريد تا دور خمير طلايي شود و انگشت به خمیر نچسبد...

طرز تهیه مواد رویه
1) همه مواد رويه به جز خلال بادوم را داخل قابلمه بریزید
2) به مدت 5 دقيقه بجوشانيد
3) سپس خلال بادوم رو اضافه کنید
4) وقنی جوشید زعفرون آبکرده رو اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و مواد را روي خمير نیم پز شده بريزيد و در طبقه بالاي فر با دماي 150 درجه سانتيگراد به مدت 20 تا 30 دقيقه بگذاريد تا روي شيريني طلايي بشه


می تونید کمی گریل رو هم روشن کنید تا طلایی بشه و نهایتا با پودر پسته تزئین کنید و بعد از اینکه کامل سرد شد، برش داده و سرو کنيد. اگه داغ داغ برش بزنید خرد و خاکشیر میشه...


[تصویر:  malakeh-badam-min_dpqo.jpg]
عکس ها از نت

چاپ این مطلب

  عکس سفرهای ما
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۱/۱/۱، ۰۱:۱۹ صبح - انجمن: مطالب مرتبط با اقامت و غذا - پاسخ (2)

عکس سفرهاتون رو می تونید اینجا قرار بدید عزیزان Heart Heart

چاپ این مطلب