مهمان گرامی، خوش‌آمدید!
شما قبل از این که بتوانید در این انجمن مطلبی ارسال کنید باید ثبت نام کنید.

نام کاربری
  

گذرواژه‌
  





جستجوی انجمن‌ها

(جستجوی پیشرفته)

آمار انجمن
» اعضا: 499
» آخرین عضو: Negin
» موضوعات انجمن: 437
» ارسال‌های انجمن: 138,392

آمار کامل

کاربران آنلاین
در حال حاضر 306 کاربر آنلاین وجود دارد.
» 0 عضو | 304 مهمان
Bing، Google

آخرین موضوع‌ها
امروز غذا چی داری (۱) ++ب...
انجمن: امروز غذا چی دارم
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
امروز، ۰۲:۳۷ عصر
» پاسخ: 5,662
» بازدید: 2,315,432
محصولات مراقبتی پوست و بد...
انجمن: سلامتی، زیبایی و تناسب اندام (پوست و مو - ورزش - تغذیه - سلامت روح)
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۲۰، ۰۸:۵۳ عصر
» پاسخ: 299
» بازدید: 126,702
تبادل نظر درباره ی خرید ط...
انجمن: الان چی ترنده؟
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۴، ۰۸:۳۴ صبح
» پاسخ: 206
» بازدید: 102,714
چکاپ های پزشکی خانواده
انجمن: تبادل نظر درباره ی پزشکان مختلف
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۰:۴۹ صبح
» پاسخ: 44
» بازدید: 23,833
خريد خانه
انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۰:۳۴ صبح
» پاسخ: 587
» بازدید: 250,279
کاش قبل از مادر شدن می دا...
انجمن: والدگری
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۳، ۱۲:۴۴ صبح
» پاسخ: 147
» بازدید: 100,576
مدیریت هزینه ها
انجمن: کارهای مرتبط با مدیریت منزل
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۲، ۰۲:۴۶ صبح
» پاسخ: 195
» بازدید: 103,807
غذای کودک
انجمن: والدگری
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۲، ۰۲:۲۶ صبح
» پاسخ: 2,063
» بازدید: 903,382
ایده های پذیرایی
انجمن: مهمان نوازی من
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۳۳ عصر
» پاسخ: 26
» بازدید: 8,248
عکس کیک و شیرینی هایی که ...
انجمن: کیک
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۳۲ عصر
» پاسخ: 137
» بازدید: 103,872
عکس و قیمت و محل جدیدترین...
انجمن: الان چی ترنده؟
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۲۷ عصر
» پاسخ: 70
» بازدید: 50,409
امروز غذا چی داری؟ (با عک...
انجمن: امروز غذا چی دارم
آخرین ارسال توسط: جوجه خوشگله
۱۴۰۵/۳/۱۱، ۱۲:۲۲ عصر
» پاسخ: 288
» بازدید: 240,267
انواع مزه دار کردن گوشت م...
انجمن: تهیه و نگهداری مواد اولیه
آخرین ارسال توسط: Rose
۱۴۰۵/۳/۱۰، ۰۲:۴۵ عصر
» پاسخ: 45
» بازدید: 20,573
پرسش و پاسخ آشپزی
انجمن: پخت و پزهای من
آخرین ارسال توسط: خانم فسقلی
۱۴۰۵/۳/۱۰، ۰۳:۳۸ صبح
» پاسخ: 1,241
» بازدید: 605,073

 
  کیک نسکافه (Nescafe Cake)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۶، ۱۱:۳۰ صبح - انجمن: کیک - بدون پاسخ

این کیک خیلی خوشمزه میشه...
شاید یکم موادش زیاده ولی مواد ساده ای هستن که توی هر خونه ای پیدا میشن...
دستور تست شده و عکس مال من نیست اما بافتش همین حالتی میشه...

[تصویر:  coffee_and_walnut_cake_recipe_hero.jpg]

مواد لازم:
کره: 140 گرم
شکر: 150 گرم
آرد: 160 گرم
تخم مرغ:  6 عدد
آب جوش: 2 قاشف سوپخوری
پودر نشاسته گندم: 2 قاشق سوپخوری
مغز گردوی پودر شده: یک سوم پیمانه
کاکائو: 2 قاشق مرباخوری
نسکافه: 2 قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر: 2 قاشق مرباخوری
شیر سرد: 2 قاشق سوپخوری
مواد لازم برای تهیه کرم:

کره: 25 گرم
پودر قند: 60 گرم
نشاسته: 2 قاشق سوپخوری
شیر: نصف پیمانه
نسکافه و کاکائو: از هر کدام 1 قاشق چایخوری


طرز تهیه:
کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا سفید شود، زرده و سفیده های تخم مرغ را جدا کرده و زرده ها را دانه دانه به کره و شکر اضافه کرده و هم بزنید.

پودر نشاسته را در شیر سرد حل کنید. کاکائو و نسکافه را در آب جوش حل کنید. سپس این دو محلول را داخل مایه اصلی کیک ( مخلوط کره، شکر و زرده تخم مرغ ) بریزید.

سفیده را با همزن بزنید تا کف کند.

آرد و بیکینگ پودر را الک کنید. سفیده و مخلوط آرد را با لیسک به تناوب به مخلوط زرده ها اضافه کنید و در آخر گردو را هم اضافه کنید.

مایه کیک را در قالب 35×25 ریخته و در فر 175 درجه به مدت 30 تا 40 دقیقه قرار دهید.

++++++
برای تهیه مواد رویه، همه مواد را در قابلمه کوچکی ریخته و روی حرارت بسیار ملایم بگذارید تا به غلظت فرنی برسد و بعد که ولرم شد روی کیک سرد شده بمالید.
برای رویه میشه به سادگی روش پودر قند یا نسکافه ی پودر شده الک کرد، میشه خامه نسکافه ای یا باترکریم استفاده کرد... الزامی به رویه این مدلی نیست

[تصویر:  %DA%A9%DB%8C%DA%A9_%D9%86%D8%B3%DA%A9%D8...%D9%87.jpg]

منبع: مامی سایت خانم شهرزاد رضایی فرد

چاپ این مطلب

  کیک هویج (Carrot Cake)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۶، ۱۱:۰۷ صبح - انجمن: کیک - پاسخ (19)

این دستور از مامی سایته و واقعا مزه ش مثل کیک های هویج بیرون میشه بخصوووص با کرم پنیریش دقیقا مشابه کیک های بیرون میشه Heart
البته توی کیک های هویج بازاری من دیدم که کرمشون یکم روانتر هست... ولی مزه ی این عالیه و همه چیز باهم همخونی داره...
طعم هویج هم اصلا غالب نیست و بخاطر عطر دارچین و مزه ی کرم به شدت خوش طعمه Heart

عکس ها از خودم نیست ولی به همین کیفیت درست میشه و دستوریه که تستش کردم و عالی بوده Heart


[تصویر:  carrot_cake_recipe_I.jpg]

مواد لازم برای کیک
روغن مایع: 1 پیمانه
پودر شکر: 1 و یک سوم پیمانه
تخم مرغ: 3 عدد
هویج رنده شده: 3 پیمانه
گردو خرد شده: 1 پیمانه
آرد: دو و نیم پیمانه
بیکینگ پودر: 2 ق چ
جوش شیرین: نصف ق چ
دارچین: 2 ق چ

مواد لازم برای تهیه کرم پنیری (Cream cheese)
کره: 30 گرم
پنیر خامه ای: 80 گرم
پودر شکر: یک پنجم پیمانه
وانیل: مقداری


+++++++
طرز تهیه ی کیک
روغن مایع و پودر شکر و تخم مرغها را با همزن برقی بزنید تا مخلوط سفت و خامه ای شود و بعد به آن هویج رنده شده و گردو خرد شده را ضافه کنید.

آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین و دارچین را با هم مخلوط کرده و 3 بار الک کنید و بعد کم کم درون مایه کیک بریزید.

کف قالب 23 سانتی کاغذ انداخته و مایه کیک را درون آن ریخته و در فر 180 درجه به مدت 1 ساعت قرار دهید. اگر کاملا نپخت 15 دقیقه دیگر بگذارید بماند.

+++++++
طرز تهیه ی کرم پنیری
همه مواد را با هم مخلوط نموده (به غیر از پودر شکر) و با همزن برقی بزنید تا پف کرده و سبک شود سپس پودر شکر را به تدریج اضافه کنید و بعد از اینکه کیک کاملاً سرد شد، روی کیک بکشید.

[تصویر:  https_storage_googleapis_com_gen_atmedia...7374c.jpeg]منبع: مامی سایت خانم شهرزاد رضایی فرد

چاپ این مطلب

  شکم گردی در تهران
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۶، ۱۰:۴۹ صبح - انجمن: مطالب مرتبط با اقامت و غذا - پاسخ (73)

Cool
خب خب خب
اینجا بیاید از تجربیات رستوران و فست فود و کافی شاپ گردی و تهیه غذاها بگید و نقد و بررسی کنید Heart

عکسسسسسسسسسسسس غذا و فاکتور یادتووووون نره که مهمترین قسمته Cool 

لیست قیمت، آیا نسبت به قیمت میارزید؟ 
کیفیت غذاتون چطور بود؟ 
بسته بندی و بهداشتش چطور بود؟
تاخیر داشت؟ نداشت؟ 
در کل راضی بودید یا نه؟ به کسی توصیه می کنید یا نه؟ 

بیاید و از تجربیاتتون به صورت منصفانه بگید هم حمایتی از کارها می شه هم دوستانمون راحت تر می تونن انتخاب کنن Heart اینهمه تیستر توی اینستا هست ولی چون پولیه، خب اعتمادی بهش نیست...

چاپ این مطلب

  موهیتو
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۵، ۰۹:۳۲ عصر - انجمن: نوشیدنی ها - بدون پاسخ

من خودم با این روش موهیتو درست می کنم
توی تابستون به شدت می چسبه Heart

[تصویر:  post_4262533.jpeg]

مواد به مقدار دلخواه و بسته به پسند افراده

آب خنک
نعنا
شکر
لیمو قاچ شده با پوست

همه ی مواد رو میریزم توی بلندر و از صافی رد می کنم و با چند تکه یخ و لیمو و پند برگ نعنا سرو می کنم عاااالی میشه Heart

به جای آب میشه از سون آپ هم استفاده کرد

شخصا بیرون که خوردم، اکثرا بخاطر پوره ی یخ و نعنا که باهم قاطیه و شکر خیلی کمی هم داره، نمی تونم بخورم... ولی این مدل رو به شدت می پسندم... عکسش مثل بالایی میشه اما در پایین چند مدل دیگه هم آوردم برای ایده ی سرو خوبه:

[تصویر:  Classic-Mojito-7-500x500.jpg]

[تصویر:  Mojito_4x3.jpg]

چاپ این مطلب

  چه پیشنهادی برای منوی مهمانی من دارید؟
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۵، ۰۹:۰۷ عصر - انجمن: مهمان نوازی من - پاسخ (1284)

محلی برای تبادل نظر درباره ی منوی مهمونی ها، تولدها، مراسمات و برنامه های مختلف مرتبط با غذا Tongue

چاپ این مطلب

  فینگرفود، زینت پذیرایی
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۵، ۰۹:۰۱ عصر - انجمن: مهمان نوازی من - پاسخ (16)

نان تست با پنیر و:
گوجه و زعتر
بلوبری و عسل
پوست لیمو
سالمون دودی و شوید
فندق
توت فرنگی
خیار و نعنا و شوید
تربچه
تخم مرغ و پیازچه جوان

[تصویر:  71b002b6e1bb31566386e8a966083927-3.jpg?1588263952]

نون تست با پنیر و:
پنیر بلوچیز و گلابی و رزماری و مغزیجات
ژامبون و رزماری و زیتون
پوچد اگ و سیاهدانه و کنجد و رنده ی پوست لیمو
خیار، شوید، سالمون، لیمو
خیار شوربلوچیز و گردو
ژامبون و خیارشور
خیار و سبزی خشک
گوجه و روغن زیتون و سبزی

[تصویر:  brotzeit-ideen-abendbrot,id=45590ce4,b=l...rm=sk.jpeg]

چاپ این مطلب

  امروز غذا چی داری (۱) ++بدون عکس++
ارسال کننده: نسیمه جااان - ۱۴۰۰/۳/۱۵، ۰۹:۰۰ عصر - انجمن: امروز غذا چی دارم - پاسخ (5662)

ناهار چلو خورش بامیه خواهر شوهر پز

چاپ این مطلب

  ساچر کیک (Sacher Cake)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۵، ۰۸:۳۱ عصر - انجمن: کیک - بدون پاسخ

این شیرینی اتریشی رو من اولین بار توی مامی سایت دیدم و درست کردم... خیلی خوش طعم شد و مزه ش دقیقا مشابه نمونه های بازاری میشد Heart فوق العاده بود واقعا

به شکل کیک درست میشه و بعد برش زده شده و روش گاناش ریخته میشه... یعنی خورااااک عشاق شکلاته Heart  Heart

عکس ها از خودم نیست ولی به همین کیفیت درست میشه و دستوریه که تستش کردم و عالی بوده Heart

[تصویر:  Sacher_Torte_Gluten_Free_Vegan_Refined_S...recipe.jpg]

مواد لازم برای کیک
شکلات خرد شده: 100 گرم
کره: 65 گرم
زرده تخم مرغ: 4 عدد
سفیده تخم مرغ: 5 عدد
آرد: 65 گرم ( من از 50 گرم آرد سفید و 15 گرم آرد ذرت استفاده کردم )
شکر: 70 گرم
نمک: کمی

فیلینگ
مارمالاد زردآلو: 130 تا 150 گرم

گاناش
شکلات خرد شده: 100 گرم
خامه: 100 گرم

طرز تهیه:

آرد را الک کرده و کنار می گذاریم.

کره و شکلات را روی بخار کتری گذاشته تا شکلات و کره آب شود، بعد کنار می گذاریم تا کمی خنک شود.

4 عدد زرده و کمی نمک را با شکلات مخلوط کرده و با همزن دستی کمی می زنیم تا کاملا مخلوط شود.

سفیده را زده تا کمی کف کند بعد شکر را بصورت بارانی و به تدریج اضافه می کنیم تا سفیده کاملا شکل گرفته و سفت شود.

1/3 از سفیده را با مخلوط شکلات فولد کرده (با لیسک به آرامی زیر و رو کنید تا مخلوط شود) و بعد نیمی از آرد و 1/3 دیگر از سفیده و بقیه آرد و بقیه سفیده تا مواد خوب مخلوط شود.

مواد کیک را داخل قالب 30×40 ریخته و در فر 180 درجه سانتیگراد قرار داده به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که اگر با انگشتان به سطح کیک فشار دادید، کیک به سمت بالا برگردد.

اجازه دهید کیک کاملا سرد شود و بعد به 4 قسمت برش بزنید.

مارمالاد را کمی گرم کرده و لا به لای کیک زده و برشهای کیک را روی هم قرار دهید.

کیک را با سلفون پوشانده و وزنه حدود یک کیلو را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار داده تا لایه های کیک کاملا بهم بچسبد.

کیک را برش داده و گاناش آماده را روی آن ریخته و به هرشکل که دوست دارید تزیین کنید و برش بزنید.

[تصویر:  SacherTorte_Teaser_klein.jpg]

[تصویر:  07JPCOOKBOOKS8_articleLarge.jpg]

منبع: مامی سایت، خانم شهرزاد رضایی فرد

چاپ این مطلب

  کیک سیب و دارچین (Apple and Cinnamon Cake)
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۵، ۰۸:۰۹ عصر - انجمن: کیک - پاسخ (27)

این کیک بهترین دستور کیک سیبیه که پختم و یادمه که توی مامی سایت غوغا به پا می کرد Rolleyes مال خانم شهرزاد رضایی بود...

به شدت راحت، خوش خوراک و سبکه Heart
عکس از خودم نیست ولی به همین کیفیت درست میشه و دستوریه که تستش کردم و عالی بوده Heart

[تصویر:  warm-apple-tea-cake.jpg]

مواد لازم:

شکر: 1 پیمانه
روغن مایع: نصف پیمانه
کره: نصف پیمانه
تخم مرغ: 3 عدد
ماست: 1 پیمانه
آرد: 2 پیمانه
بیکینگ پودر: 1 ق غ
سیب: 3 عدد
پودر دارچین: 1 ق م
مغز پسته: مقداری


طرز تهیه:

شکر را با مخلوط روغن و کره به وسیله هم زن بزنید تا سفید و یکدست شود.

تخم مرغها را یکی یکی با مواد مخلوط کنید و هم بزنید. 
ماست را نیز بیفزایید. 
آرد و بیکینگ پودر و وانیل و رنده پوست پرتقال را با همزن دستی فقط در حد مخلوط شدن با سایر مواد ترکیب کنید. اگر گلوله های آرد باز نشد با درجه کند همزن کمی بزنید!

مواد را در قالب 30×20 ریخته و سیب ها را که پوست کنده و ورقه نمودید روی مایع کیک بچینید و سطح آن را دارچین و مغز پسته بپاشید و به مدت 1 ساعت در فر 350 درجه فارنهایت یا 180 سانتیگراد قرار دهید.


منبع: مامی سایت

چاپ این مطلب

  تبادل نظر در مورد آرایشگاه های تهران
ارسال کننده: Rose - ۱۴۰۰/۳/۱۵، ۰۳:۲۷ عصر - انجمن: الان چی ترنده؟ - پاسخ (26)

[تصویر:  Gorgeous-Bridal-MakeUp-Ideas-16.jpg]

چاپ این مطلب